Weer gelijkspel Zundert!

maandag 13 maart 2017, 19:00

VV Zundert vierde zondag haar 85e verjaardag. Op een zonnig sportpark De Wildert speelde Zundert 1 tegen VOAB. Nadat het doordeweeks verrassend eerste klasser Baronie uit het bekertoernooi had gewipt, kon men helaas tegen VOAB niet weer stunten. Einduitslag 0-0! Op zich toch nog een mooie verjaardag, omdat alle zondag-teams goede resultaten boekten. Zundert 2 won verdiend met 4-0 van Moerse Boys. Zundert 3 en 4 boekten ruime overwinningen en doen nog steeds mee om het kampioenschap. Zundert 5 en Zundert dames speelden verdienstelijk gelijk. Een mooie zondag dus voor de roodzwarte familie.

Door de blessures van Frenk Zagers en Rob Luijten moest trainer Musters weer schuiven in de basis-elf. Tjeu van der Heijden en Thijs Damen startten nu vanaf het begin! Zundert had nog iets recht te zetten tegen de gasten uit Goirle en probeerde dat zeker. Over de gehele wedstrijd gezien waren beide ploegen echter aan elkaar gewaagd. Veel corners en vrije trappen aan beide kanten zorgden soms wel voor gevaar in de beide doelgebieden, maar leidden nauwelijks tot goed uitgespeelde kansen. Na ruim 95 minuten op de klok was de uitslag daarom niet verrassend. Juist dit wedstrijdverloop maakte de match wel spannend. Want duidelijk was wel, dat de ploeg die als eerste zou scoren ook de drie punten zou kunnen bijtekenen.

Zundert startte redelijk in de eerste helft. Jesse Mouws kreeg rond de 10e minuut de kans om de score te openen. Zijn harde kopbal uit een goed genomen corner, werd echter gestopt door de VOAB-goalie. Zo’n 10 minuten later, redde Thomas van Nederkassel uitstekend op een keihard schot. Een goed opgezette aanval met Denis Vujcic, Fabian Nelemans en Wim Kas had een beter lot verdiend. Wim Kas kreeg voor de pauze nog de beste kans. Zijn schot belandde helaas op de keeper.

De tweede helft bracht nagenoeg hetzelfde spelbeeld. Het golfde op en neer. Gaynio Aarts kreeg na een goede combinatie tussen Jesse en Denis een prima mogelijkheid om binnen te koppen. In een zittende houding kopte hij de bal over. Verder dan wat ongevaarlijke schoten en corners kwam het niet. In de 72e minuut kwam Maikel Zagers voor Jesse. Helaas moest Maikel later zelf weer geblesseerd het veld verlaten. Lars van Elsacker verving hem de laatste 10 minuten. Even was er nog wat hilariteit toen de VOAB keeper met de bal over de doellijn terecht kwam. Maar de goed leidende scheidsrechter Engelkes had een terechte overtreding op de keeper geconstateerd. Aan het einde van het duel zat nog wat meer venijn. In de 89e minuut werd Fabian onterecht wegens buitenspel afgevlagd, terwijl hij zo op de keeper kon afstormen. Een minuut later kroop Zundert door het oog van de naald, nadat een vrije trap van VOAB tegen de zijkant van de paal belandde. In blessuretijd had Gaynio de wedstrijd nog kunnen beslissen, maar ook zijn schot belandde in de handen van de keeper. Al met al een wat saaie, maar toch spannende wedstrijd. Op zich wel een terechte uitslag.

Volgende week weer thuis tegen Middelburg-Zeelandia. Komt dat zien op het altijd gezellige sportpark De Wildert.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Dennis Verheijen, Pieter Dictus, Thijs Damen, Tjeu v.d. Heijden, Fabian Nelemans, Tim Goethals, Denis Vujcic, Jesse Mouws (Maikel Zagers-Lars van Elsacker), Gaynio Aarts.

Wisselspelers: Alex van Nederkassel, Thomas Kerstens, Maikel Zagers, Lars van Elsacker