Winst op Gloria UC

maandag 21 april 2014, 19:00

De eerste tien minuten was het van beide kanten wat aftasten. Maar daarna kwam Zundert beter in de wedstrijd en kreeg het verschillende goede mogelijkheden. Met wat meer samenspel had er in deze fase meer ingezeten. Zowel Maikel Zagers als Jesse Mouws kregen kansjes, maar het moet gezegd, de doelman van Gloria stond een puike partij te keepen. Gloria probeerde het af en toe ook wel. Rond de 20e minuut scoorde het, maar de goal werd terecht wegens buitenspel geannuleerd. Rond het half uur scoorde Zundert de 0-1. Een hard schot van Wim Kas belandde eerst op de paal. Wim zelf schoot uit de rebound beheerst binnen. Een paar minuten later werd Jesse in de aanval gevloerd. De scheids liet doorspelen. Vrij gemakkelijk kon Gloria uitbreken en de gelijkmaker aantekenen. Op slag van rust was er nog een kans voor Fabian Nelemans. Zijn kopbal trof geen doel.

Na de thee, met Sven Goethals in de ploeg voor Nick Havermans, liet Zundert meteen weer zien, dat het de betere ploeg was. Wederom genoeg kansen om weer op voorsprong te komen. Rond de 60e minuut werd Jesse binnen de zestien gehaakt en de bal ging op de stip. Wim schoot de pingel op zich nog niet zo verkeerd in, maar de keeper redde fraai. In de fase daarna kregen we weer een aantal kansen. Ferdi Hereijgers kwam in de ploeg voor Maikel en door zijn strijdlust kwam er meer leven in de punt. Ook hij kreeg enkele goede mogelijkheden achter elkaar. Zo ook Jesse en Olivier van Hassel. Rond de 70e minuut schoot Sven tegen de paal. Ferdi was er als de kippen bij om de rebound binnen te schieten. De eindstand was hiermee bereikt. Bijna was het toch nog gelijk geworden. Een schot van dichtbij in de 80e minuut werd voortreffelijk gered door Thomas van Nederkassel. In de eindfase  nog een goede actie van Jesse, maar helaas ging zijn schot over.

Al met al een verdiende overwinning, die echter veel hoger uit had moeten vallen. De verdediging speelde een puike wedstrijd met Rob Luijten, Frenk Zagers, Niek Daamen en Dorus Valk. Het samenspel van het middenveld en voorhoede kan nog steeds beter, waardoor het zeker nog effectiever kan worden. Nog twee wedstrijden om te oefenen voordat de nacompetitie los brandt!

De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Frenk Zagers, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Nick Havermans (Sven Goethals), Olivier van Hassel, Wim Kas, Maikel Zagers (Ferdi Hereijgers) en Jesse Mouws. Wisselspelers: Ferdi Hereijgers, Sven Goethals, Dirk van Hasselt, Niels Damen.

HOOFDSPONSOR