Zundert 1 - EBOH 1

zondag 9 september 2018, 12:00

Puntendeling bij v.v. Zundert – E.B.O.H.

Beide ploegen hadden 1 helft meer aanspraak op de overwinning, waardoor iedereen kon leven met een remise.

Op een zaterdagavond in september maakten beide teams er zeker geen zomeravondvoetbal van. In een bij vlagen pittig duel, werd er echt gestreden voor de overwinning. Het duel ging vanaf de aftrap op en neer, zonder dat dit in grote kansen resulteerde. Door de vaardige en watervlugge aanval van EBOH was er constant dreiging, zelfs als Zundert in de aanval was. Na een kwartier kroop Zundert door het oog van de naald toen, de verder uitstekend keepende, Joep de bal niet klemvast had. De hoek om de herkansing binnen te schieten was echter te moeilijk voor de aanvaller. De poging verdween via de doelpaal over de achterlijn.

Halverwege de eerste helft kwam Zundert op voorsprong. Jesse werd de diepte ingestuurd. Hij zette handig z’n tegenstander opzij. Daarna ging de turbo open en weg was hij, de verdediger in verwarring achter zich latend. Ook de voorzetting was keurig, waardoor de Jaye de 1-0 op het bord kon schieten. Zijn derde in deze bekercampagne alweer. Hierna hield Zundert het initiatief. Een kopbal van Dennis ging rakelings voorlangs uit een vrije trap van Fabian. En met flitsende aanvallen over de vleugels zorgden Karim en Jesse voor veel dreiging. Helaas kon het overwicht niet in een grotere tussenstand worden omgezet.

In de tweede helft kwam EBOH sterker voor de dag. De thee had ze zichtbaar goed gedaan. Ook een aantal omzetting in het team maakten EBOH sterker. De dolgedraaide rechtsback was gewisseld en verliet nog voor het einde van de wedstrijd het sportpark.

Het spelbeeld was dus omgedraaid. EBOH bepaalde wat er op het veld gebeurde en Zundert probeerde er gevaarlijk uit te komen. Zundert hield lang stand. Er moest een penalty aan te pas komen om de stand gelijk te brengen. De bal werd onberispelijk achter de kansloze Joep geknald.

Beide ploegen ging om zoek naar de overwinning, maar echt grote kansen had dit niet tot gevolg. Wel wat er nog de prettige terugkeer van Denis, na ruim een jaar blessureleed. Onder luid applaus maakte hij z’n rentree. Met een balletje achter het standbeen zorgde hij bijna nog voor de beslissing.

Met vier punten uit twee wedstrijden, moet Zundert minimaal een punt overhouden aan de derby om de volgende ronde van de beker te bereiken.

Vanaf heden zal onder de noemer, "En wat vonden zij?" op de website ook een linkje naar het verslag over de wedstrijd van de website van de tegenstander te vinden zijn. Mits dit geplaatst is natuurlijk. Bij het verslag van de vorige bekerwedstrijd is dit al terug te vinden.

En wat vonden zij?

Opstelling: Joep Jacobs, Sebastiaan van Hassel, Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Wim Kas, Roy Jacobs, Fabian Nelemans, Jesse Mouws [W: Mike Damen], Jaye Musters en Karim Vriends [W: Denis Vujcic].