Zundert blijft tweedeklasser

maandag 8 mei 2017, 19:00

Op het prachtig gelegen sportpark Westend bleef Zundert een hardnekkig strijdend Sarto de baas. Rust en eindstand 2-0.

Zundert had drie punten nodig voor rechtstreekse handhaving in de 2e klasse. Gastheer Sarto moest winnen om uitzicht te houden op het ontlopen van de dreigende nacompetitie. Beide ploegen begonnen dan ook fel en agressief aan de wedstrijd. Op het kleine hoofdveld probeerde Sarto Zundert onder druk te zetten. Ondanks de kleine ruimtes wist Zundert in de 3e minuut voor het eerst gevaarlijk te worden. Pieter Dictus stuurde Denis Vujcic weg. Zijn voorzet bereikte Wim Kas die zijn inzet geblokkeerd zag. In het daarop volgende kwartier kreeg Sarto drie mogelijkheden Een schot, een counter en een tegendraads ingekopte bal uit een vrije trap leverden echter niets op. Tussendoor werd Denis vrij voor de keeper gezet, maar de keeper was eerder bij de bal. Op het halve uur werd Zundert weer gevaarlijk. Fabian Nelemans en Denis Verheijen schoten over en naast. In minuut 32 was het wel raak. Na een prachtige combinatie ontving Jesse Mouws de bal op links en zijn lage schuiver verdween in de rechterhoek. 0-1. Vier minuten later mocht Dennis ongehinderd de 0-2 inkoppen uit een vrije trap van Fabian. Vanaf dat moment werd Zundert sterker, maar mocht het Dorus Valk en Pieter danken dat het 0-2 bleef.

Vier minuten na rust had Zundert kunnen beslissen, maar stuitte Fabian in vrije positie op de keeper. De tweede helft bleef daardoor spannend. Sarto wisselde binnen het kwartier driemaal en bleef strijden voor een beter resultaat. Zundert bleef echter relatief eenvoudig overeind en gaf geen grote kansen weg. Wel keerde Fabian, tien minuten voor tijd, een inzet van Sarto op de doellijn en had de wedstrijd voor Zundert anders kunnen aflopen. De meeste kansen waren echter voor Zundert. Een kwartier voor tijd verdiende een vlammend schot van Denis een beter lot en in de laatste minuut trof de weer ijverige Zundertspits na een geweldige actie het been van de keeper. Zundert stelde het tweedeklasserschap veilig en mag volgende week het seizoen feestelijk afsluiten met de viering van het 85-jarig bestaan.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Pieter Dictus, Frenk Zagers, Dorus Valk, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Wim Kas, Tim Goethals (W: Thijs Damen), Denis Vujcic, Jesse Mouws

Wissels: Lars van Elsacker, Maikel Zagers, Thijs Damen en Joep Jacobs