Zundert eindigt na zevenklapper in linkerrijtje

woensdag 17 mei 2017, 9:00

Op een van festiviteiten bol staand sportpark De Wildert besloot Zundert het seizoen met een klinkende overwinning op degradant Dubbeldam en steeg het naar een keurige zevende plaats in de eindrangschikking. 7-1.

Voor velen een wedstrijd om des keizers baard omdat Zundert tweede klasser blijft en Dubbeldam al was gedegradeerd. Echter niet voor hoofdtrainer Ger Musters en zijn manschappen, zij wilden het seizoen waardig afsluiten en op eigen kracht minimaal nog één plaats op de ranglijst stijgen. Door blessures en de belangen van het tweede elftal startte Zundert met drie wijzigingen en enkele omzettingen in de basiself t.o.v. de voorbije weken. Voor Joep Mensen, Lars van Elsacker en Maikel Zagers was een basisplaats ingeruimd terwijl Wim Kas samen met Frenk Zagers het centrale verdedigingsduo vormde. Zundert startte vol op de aanval en kreeg na vijf en tien minuten een vrije trap te nemen. Beide keren nam Dorus Valk de free-kick. De eerste werd door Maikel in handen van de keeper gekopt. De tweede mocht Frenk, geheel ongehinderd, in de kruising koppen. 1-0. Even later moest Rob Luijten geblesseerd het veld verlaten en werd hij vervangen door jeugdspeler Karim Vriends. Het ook niet volledige Dubbeldam liet de moed al snel zakken en Zundert kon naar hartenlust aanvallen. Toch kreeg Dubbeldam na 23 minuten de kans op de gelijkmaker. Nadat keeper Thomas van Nederkassel, liggend op de lijn, al redding had moeten brengen, wist een Dubbeldammer voor open doel naast te schieten. Op het halve uur breidde Zundert binnen twee minuten de voorsprong uit naar 3-0. Na een mooie Zundertaanval legde Denis Vujcic af op Fabian Nelemans die alle tijd kreeg om de bal langs de keeper te schieten. Vlak daarna veroverde Fabian op het middenveld de bal en lanceerde Gaynio Aarts die op zijn beurt diagonaal binnenschoot. Zes minuten voor rust werd de weer ijverige Denis weggestuurd. Zijn scherpe voorzet werd in een keer door Gaynio tegen de touwen geschoten 4-0.

In de tweede helft verzandde de wedstrijd in een gezapig potje voetbal. Zundert was duidelijk de bovenliggende partij en kon volop aanvallen, terwijl Dubbeldam niet verder kwam dan een spaarzaam speldenprikje. Na een uur stak Karim de bal op Denis die de achterlijn haalde en teruglegde op de zestien. De meegelopen Karim mocht zijn eerste treffer voor het Zundertse keurkorps maken. 5-0. Twee minuten later liep Zundert een tegentreffer op. Een snelle spelhervatting werd doorgekopt door de lange spits. Vervolgens liet de snelle buitenspeler Thomas kansloos. Twintig minuten voor tijd werd Denis weer eens weggestuurd. Zijn voorzet werd door Gaynio breed gelegd op Fabian, die snoeihard tussen keeper en lat binnenschoot. 6-1. Drie minuten later bekroonde Denis zijn goede spel van de laatste weken eindelijk met een voor hem bevrijdende treffer en bepaalde de eindstand op 7-1. Een prima resultaat dat voor Zundert, door het verlies van Madese Boys en een beter doelsaldo dan VOAB, een plaats in het linkerrijtje oplevert. Met een zevende plaats mag Zundert, ondanks enkele spannende weken, terug kijken op een prima debuutseizoen in de 2e klasse!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten W: Karim Vriends), Frenk Zagers, Wim Kas, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Joep Mensen (W: Dave Havermans), Lars van Elsacker, Denis Vujcic, Maikel Zagers en Gaynio Aarts (W: Mike Daemen)

Wisselspelers: Joep Jacobs, Mike Daemen, Dave Havermans en Karim Vriends