Zundert en VOAB delen de punten

maandag 25 september 2017, 19:00

Onder een heerlijke najaarszon begonnen Voab en Zundert op sportpark Van den Wildenberg aan het nieuwe voetbalseizoen. Zundert had met een beetje geluk een droomstart kunnen hebben als in de eerste minuut Jesse , na een mooie pass van Olivier, de bal uit een moeilijke hoek een paar centimeter lager had geschoten. Nu trof hij echter de lat. Voor rust ontspon zich onder leiding van de jonge scheidsrechter Michielsen een snelle wedstrijd met twee “voetballende “ ploegen. De wedstrijd was zeker sportief en het was dan ook erg jammer dat de grensrechter van Voab een zeer negatieve bijdrage leverde door te pas en te onpas voor buitenspel te vlaggen en daardoor Zundert enkele scoringskansen te ontnemen. Met name Jesse was enkele keren dreigend , maar echt grote kansen deden zich niet voor. Ook Voab kwam enkele keren gevaarlijk uit, maar ook zij wisten het net voor rust niet te vinden. Ruststand 0-0. Wissel Thijs voor Wim.

Na rust was Voab in eerste instantie de bovenliggende partij en kwamen de balvaardige voorwaartsen gevaarlijk dichtbij het Zundertdoel. In de 52e minuut moest Thomas reddend optreden toen Voabspits van der Heijden door een prachtige individuele actie de Zundertdefensie te snel af was. Uit de hierop volgende corner werd helaas de 1-0 alsnog binnengekopt door diezelfde spits omdat Zundert even niet oplette. In deze fase van de wedstrijd had Zundert het duidelijk even moeilijk en kroop in de 61e minuut door het oog van de naald toen een Voabschot op de paal belandde en de rebound tegen Thomas werd geschoten. De opluchting was dan ook groot toen Fabian kort daarna na een splijtende pass van Roy vanaf rechts een voorzet gaf op Jesse die zijn tegenstander uitkapte en beheerst de 1-1 binnenschoot. Vanaf dat moment kwam Zundert weer beter in de wedstrijd en was zeker gelijkwaardig aan de tegenstander. In de 72e minuut werd Tim nog gewisseld voor Gaynio, maar ook dat leidde niet meer tot echte scoringskansen. Al met al een goede wedstrijd met een uitslag die in lijn lag met het spelbeeld.

Als a.s. zaterdag in de kraker tegen Moerse Boys even gedisciplineerd wordt gevoetbald dan kunnen de roodzwarten de wedstrijd met vertrouwen tegemoet zien.

Opstelling:
Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Thijs Damen (46' Wim Kas), Olivier van Hassel, Roy Jacobs, Dennis Verheijen, Tim Goethals (72' Gaynio Aarts) Fabian Nelemans, Jesse Mouws

Wissels:
Gaynio Aarts, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Joep Jacobs