Zundert en V.O.A.B. verwarmen publiek niet

maandag 5 februari 2018, 9:00

Zundert en V.O.A.B. verwarmen publiek niet

Eerste thuisnederlaag in wedstrijd die geen winnaar verdiende. Op een slecht veld, in de kou met veel wind, kon een door blessures geteisterd Zundert de punten niet in eigen huis houden.

Degene die de kou getrotseerd hadden, zagen een slechte wedstrijd van beide teams. Zundert begon nog wel met een stuiterend schot van afstand van de opgelapte Wim Kas, maar kon verder geen vuist maken. Aan de andere kant was VOAB een aantal maal opzichtig op zoek naar een strafschop en moest Thomas van Nederkassel eenmaal handelend optreden na een slimme steekpass door het hart van de defensie. In het laatste kwartier voor de pauze kregen beide ploegen nog een schietkans uit een bal die precies goed voor de voeten viel. Het schot van Tim Goethals in de korte hoek werd gestopt door de doelman.

In de tweede helft was hetzelfde spelbeeld te zien. Na een kwartier kwam Fabian Nelemans uit een rommelige aanval net te kort om de bal goed af te kunnen werken. In de 73e minuut had de beste aanval van Zundert een beter lot verdiend. Steeds kwam de bal net niet lekker om uit te halen, maar kon deze wel doorgespeeld worden. Uiteindelijk was het Gaynio Aarts die rakelings naast schoot.

Drie minuten later was het aan de overkant wel raak. Na één van de vele glijpartijen, stond een aanvaller van VOAB ineens vrij in de zestien meter. Hij schoot onberispelijk binnen. Een minuut later leek de wedstrijd beslist te worden na een misverstand achterin bij Zundert. Dit liep gelukkig met een sisser af. Zundert probeerde het laatste kwartier nog wel een slotoffensief op te zetten. Met Mike Daemen als invaller en Frenk Zagers mee in de spits waren de bedoelingen duidelijk. Helaas zonder resultaat.

Het was een wedstrijd die geen winnaar verdiende. Zundert werkte hard, niemand viel iets te verwijten, volgens trainer Ger Musters. Er is hard gewerkt, maar het zat niet mee, deze zondag.

V.O.A.B staat voor “Van onder af begonnen”. Dat hoeft Zundert gelukkig nu niet te doen, maar over 14 dagen is de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Unitas’30 een belangrijk moment om na een reeks van drie nederlagen, de draad van het begin van het seizoen weer op te pakken.

Opstelling:
Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Roy Jacobs [W: Mike Daemen], Lars van Elsacker, Tim Goethals, Fabian Nelemans en Gaynio Aarts.

Wissels:
Sander Bouw, Mike Daemen, Thomas Kerstens, Rick Gommers en Sebastiaan van Hassel.