Zundert gemakkelijk langs Nijnsel

donderdag 2 juni 2016, 23:20

Een grote roodzwarte supportersschare zag Zundert in haar vertrouwde formatie afwachtend starten tegen het Oost-Brabantse Nijnsel. Het trof in Nijnsel echter een verdedigend ingestelde ploeg. De Nijnselaren mistten een half elftal aan basisspelers, hielden veel man achter de bal en opereerden met één diepe spits. Zundert greep dan ook het initiatief en zette de defensie van de tegenstander onder druk die tot de 15e minuut eenvoudig overeind bleef. Gaynio Aarts, die zijn tegenstander een lastige avond bezorgde, gaf een voorzet waar Denis Vujcic zijn hoofd net niet goed tegen kreeg. Zes minuten later was het wel raak. Een overtreding op Gaynio werd bestraft. Fabian Nelemans gaf laag voor en Denis mocht vrij intikken. 0-1. Net voor het halve uur kwam Zundert op 0-2. Een steekballetje van Tim Goethals werd door Denis knap vrij gekapt, Denis legde breed op Olivier van Hassel die vervolgens beheerst in de linkerhoek schoot. Zundert hield Nijnsel in de tang. De blauwgelen mochten achter de bal rondspelen, maar bijna elke inspeelbal leverde balbezit voor Zundert op. Het leverde Zundert een aantal kansen, maar geen doelpunten op. Drie minuten voor rust kon het eerste wapenfeit van Nijnsel worden opgetekend. Het schotje van buiten de zestien was voor thomas van Nederkassel. Vlak voor het rustsignaal veerden de Zundertsupporters op. Denis bediende Fabian Nelemans die hard net langs de verkeerde kant van de paal besloot.

De thee zorgde voor aanvalslust bij de thuisclub en met een extra spits werd er de eerste tien minuten druk op de Zundertse helft gezet. Het leverde Nijnsel in de 50e minuut een gevaarlijk moment op voor het Zundertdoel. Op het hele uur lag het initiatief weer bij Zundert, maar Nijnsel bleef strijden voor een beter resultaat. De wedstrijd werd wat rommeliger en leek zonder nieuwe doelpunten gezapig, net als een week eerder tegen HVV '24, tot een einde te komen. Twintig minuten voor tijd zette Zundert toch nog eens aan en manoeuvreerde het zich in een uitstekende positie voor a.s. zondag. Eerst kopte Pieter Dictus een corner in de handen van de keeper. Vervolgens kopte Olivier de bal na een voorzet van Denis op de keeper. Deze kreeg niet klemvast en Tim was alert om de 0-3 in de touwen te schieten. Nijnsel schoot nog een keer net naast waarna 10 minuten voor tijd weer de hoofdrol voor Tim was. Een overtreding op hem in de 16 werd met een penalty bestraft. Fabian schoot onberispelijk binnen waardoor tot opluchting van de rekenende Zundertsupporters het doelsaldo t.o.v. TSC op +1 kwam en zondag een gelijkspel voldoende is voor promotie naar de 2e klasse. Op last van de dienstdoende arbiter, werden na afloop nog de reglementaire, maar nu overbodige strafschoppen genomen. Na een 5-5 stand toonde Zundert zich ook hierin de sterkste en won met 7-8.

Na de wedstrijd maakten geelblauw en roodzwart er met elkaar nog een gezellige derde helft van!

artikel uit de MooiRooiKrant