Zundert hard onderuit in Prinsenbeek

maandag 27 november 2017, 19:00

Zundert startte slecht aan het duel. Of het te maken had met het kunstgras, of dat men te veel ontzag had voor de beruchte voorhoede van Beek Vooruit werd niet duidelijk. Zundert zonder de geblesseerde potentiële basisspelers Denis, Jesse, Tim en Rob legde een slechte prestatie op de mat.

In de eerste 10-minuten werd Beek Vooruit al tweemaal gevaarlijk met afgemeten voorzetten vanaf de rechterflank. Zundert kwam goed weg dat het vizier van de voorhoede nog niet goed afgesteld stond. Zundert had niets in te brengen in de openingsfase. Nadat deze storm was gaan liggen, brak het beste kwartier van de roodzwarten aan. Een schot van Olivier werd losgelaten door de doelman. Dennis kwam een stap tekort voor de rebound. Enkele minuten later werd Olivier onreglementair afgestopt. De vrije trap van Tjeu die hierop volgde kon tot corner gewerkt worden door de doelman. De corner leverde gevaar, maar geen doelpunt op. Zundert hield druk op de achterhoede van Beek Vooruit. Na slecht uitverdedigen controleerde Gaynio knap een hoge bal en schoot uit de draai net voorlangs. Hiermee eindigde de sterkste fase van Zundert. Een vrije trap variant tussen Olivier en Tjeu kwam niet goed uit de verf.

Hierna nam het agressief spelende Beek Vooruit het heft weer in handen. Na balverlies op het middenveld in de 21e-minuut, viel de bal voor een van de rappe aanvallers die zijn belagers afschudde en de bal binnenschoot. Dit recept, balverovering op het middenveld met gevaarlijke tegenstoten, zou vaker gebruikt worden deze gure herfstmiddag. Zundert kroop meerder keren door het oog van de naald. Op slag van rust leken de kansen toch te keren. In een fase volle kleine overtredingen en irritaties, werd een speler van Beek Vooruit met zijn tweede gele kaart van het veld gestuurd.

Na rust probeerde Zundert wel, maar zonder veel overtuiging. Een kopballetje van Olivier raakte nog wel de lat. Nadat een speler van Beek Vooruit met veel geschreeuw op de grond belande na een duel, liet de scheidsrechter terecht doorspelen. De aanval werd knap afgerond, waarna de moraal van Zundert brak. Nog geen 10-minuten later stond het 4-0 na twee mooie omschakelmomenten van Beek Vooruit dat profiteert van balverlies op het middenveld.

De eer werd nog wel gered door Dennis, die zich als een van de weinigen aan de malaise van deze wedstrijd onttrok. In de slotfase mocht Tim Englebert z’n debuut maken. Hij deed dit uitstekend met gedurfde, brutale dribbels en versnellingen op de linkervleugel.

Uiteindelijk verloor Zundert terecht van een scherper Beek Vooruit. Hiermee kwam op een teleurstellende middag een einde aan een reeks van 12-competitiewedstrijden zonder nederlaag. Volgende week in een thuiswedstrijd tegen koploper Sarto kan Zundert laten zien, dat dit verlies een incident was. Met een 5e-plaats en 16-punten blijft Zundert overigens goed in het linker rijtje meedoen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Pieter Dictus, Roy Jacobs, Theu van der Heijden [Thomas Kerstens], Olivier van Hassel, Sjoerd Vreugde [W: Tim Englebert], Fabian Nelemans en Gaynio Aarts.

Wissels: Joep Jacobs, Rob Luijten, Joep Mensen, Tim Englebert en Thomas Kerstens.