Zundert hardhandig uit beker

zondag 11 november 2018, 13:00

Zundert hardhandig uit beker geknikkerd

Zundert werd op zaterdagavond in het Herstaco stadion uitgeschakeld door het ambitieuze RBC. Een zeer jeugdig Zundert was een maatje te klein voor de ex-profclub die nog steeds hard aan de weg timmert om terug te keren naar een hoger niveau.

Het publiek werd opgewarmd met een voorwedstrijd tussen RBC-JO12-1 en Zundert-JO13-1. De scouting van de Roosendaalse club won het van de eigen opgeleide jeugd van Zundert. Met 10-1 trokken de oranjehemden aan het langste eind. Daarna stond het hoofdgerecht van de avond op het menu. Een treffen tussen RBC en Zundert in de knock-out fase van de beker. Nadat de 304 (bron: Facebook) of 753 (bron: Twitter) toeschouwers een plaatsje gevonden hadden, kon de wedstrijd beginnen.

De waslijst met afwezige spelers op uiteenlopende reden zullen we u besparen. Het was goed om te zien dat Thomas zijn eerste minuten onder de lat weer kon maken na lang blessureleed. Ook RBC had wat wijzigingen doorgevoerd. De wedstrijd begon met twee afwachtende teams, waardoor het spel zich vooral op het middenveld afspeelde. Het was dan ook logisch dat de eerste treffer uit een spelhervatting viel. Een vrije trap bleef hangen tussen een aantal spelers, waarna een RBC-er het meest attent was en de bal binnenschoot. Drie minuten later werd het ook nog 2-0 toen een diep gestuurde RBC-aanvaller de bal over de uitkomende Thomas werkte met een bekeken lob.

Zundert ging op zoek naar de aansluitingstreffer en liet dus ook veel ruimte vallen achterin. RBC profiteerde hier niet van. Zundert vond de aansluitingstreffer 3 minuten voor rust. Fabian nam de afgeslagen corner ineens op z’n slof. De bal vloog binnen, 2-1. Zo leek Zundert zich terug in de wedstrijd te knokken. Echter nog voor rust was de marge alweer twee. Een aanval van RBC werd van dichtbij binnengetikt.

Na de rust met Menno en Mike in plaats van Steven en Rob zocht Zundert opnieuw naar de aansluiting. Na een kwartier werd de doelman driemaal op rij getest. Driemaal wist hij de bal uit z’n doel te houden. Hiermee leek het verzet van Zundert gebroken. De ingevallen Mike moest helaas geblesseerd het strijdtoneel verlaten. Mathijn kwam hem vervangen.

10 minuten voor het einde van de wedstrijd werd slecht verdedigen van Zundert genadeloos afgestraft. Daarna kreeg RBC nog een aantal kansen om de voorsprong te vergroten. De teller stopte deze keer gelukkig bij 5-1. Hiermee lag Zundert terecht uit het bekertoernooi.

Natuurlijk jammer dat het hier eindigt, maar wel knap dat Zundert met 9 spelers van 21 jaar of jonger op het wedstrijdformulier dit soort wedstrijden speelt. De jeugd wordt noodgedwongen vroeg in het diepe gegooid en zal hier ongetwijfeld veel van leren. Volgende week weer competitie. Dan een thuiswedstrijd, tegen Beek Vooruit. Zundert is nog ongeslagen in thuiswedstrijden, hopelijk kan deze reeks een vervolg krijgen.

En wat vonden zij?

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten [W: Mike Daemen [W: Mathijn Woestenberg], Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Wim Kas, Steven Braspenning [W: Menno Schrauwen], Fabian Nelemans, Lars van Elsacker, Jesse Mouws, Jaye Musters en Tim Englebert.

Wissels: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Mike Daemen en Mathijn Woestenberg.