Zundert houdt lot in eigen handen

zondag 20 mei 2018, 19:00

Zundert houdt lot in eigen handen

Zundert blijft door de overwinning tegen Kruisland op een veilige elfde positie. Een rechtstreeks duel met Unitas’30 zal aanstaande zondag de beslissing brengen. 1 van beiden speelt zich definitief veilig. Het andere team mag met periodekampioenen uit de derde klasse gaan strijden voor een verlenging in de tweede klasse.

Dat niet alle spelers samen in groep 8 bij juf Noortje op basisschool De Zonneberg in Kruisland hebben gezeten, mag duidelijk zijn. Toch heeft het huurlingenleger, dat onder de vlag van Kruisland speelt, na de winterstop samen een knappe prestatie neergezet. Het heeft zich ruim op tijd verzekerd van nog een jaar in de tweede klasse. Blikvanger is de sympathieke Romano Denneboom.

De warme omstandigheden werden nog eens versterkt door de plastic ondergrond waarop de wedstrijd gespeeld werd. Mede hierdoor kwam de wedstrijd niet echt op gang. De meeste beroering was te horen na een kwartier toen de arbiter binnen twee minuten de vlagsignalen van beide grensrechters negeerde.

De eerste serieuze doelpoging was pas na 20-minuten te noteren. Een lange pass van regisseur Roy zette Jesse aan het werk. Zijn schot ging rakelings aan de verkeerde zijde van de paal voorbij. Niet veel later reageerde Roy alert bij een vrije trap. Hij stuurde Jesse weg, die z’n man afschudde en vanaf de achterlijn de attent meegelopen Dennis in staat stelde de 0-1 binnen te tikken.

Na een drinkpauze halverwege de eerste helft, was het vijf minuten voor rust Kruisland dat voor het eerst Zundert in verlegenheid bracht. Een prachtige aanname gevolgd door een vlammend schot net naast was het resultaat. Tenslotte op slag van rust een kopbal van Zundert uit een corner, dat was zo’n beetje alle activiteit voor de neuzen van de doelmannen.

Na de thee was het Zundert dat onvoldoende gebruik maakte van de ruimte die Kruisland weggaf in de jacht naar de gelijkmaker.  Twintig minuten voor tijd leek het dan toch beslist te worden. Gaynio stuurde met een leep balletje Roy weg. Die had te veel tijd om na te denken, waardoor een besluiteloos puntertje de ongelukkige uitkomst was.

Iets later kroop Zundert door het oog van de naald toen een gekrulde vrije trap van Kruisland op de lat uiteenspatte. Het was duidelijk dat Kruisland zich niet zomaar gewonnen gaf en de sportieve plicht wilde vervullen. Na wat opbouwende kritiek van een deel van de massaal meegereisde Zundertse supporters met als doel het fluiten van de scheidsrechter te verbeteren, stapte deze tijdelijk van het veld. Beide teams in verwarring achterlatend. De onderlinge verhoudingen op het veld waren immers prima. Welllicht wilde hij aantekeningen maken van de gekregen tips, maar hoe dan ook na een kleine 10 minuten kwam hij terug on de wedstrijd af te maken.

Het laatste kwartiertje kon het beide kanten op. Zundert was slordig bij de afronding van de kansen, Weer werd verzuimd de wedstrijd voortijdig in het slot te gooien. Fabian en Gaynio mistten oog-in-oog met de doelman. Met Karim en Tim als verse krachten werd de wedstrijd uitgespeeld. Invaller Tim was met een knappe assist nog erg belangrijk. In de laatste minuut gaf hij Fabian een niet te missen kans om de wedstrijd te beslissen. 0-2.

Aankomende zondag in een rechtstreekse confrontatie met Unitas’30 op sportpark de Wildert moet het dan afgemaakt worden. Een gelijk spel volstaat.

Voorwedstrijd Zundert-JO9-2

Zondag een mooi programma thuis vanaf 12.00 uur. Drie wedstrijden tussen Zundert en Unitas’30. Om 12.00 uur Zundert-2 en om 14.30 uur Zundert-1. In tussentijd nog een treffen tussen de talenten voor de toekomst. Zundert JO9-2-Unitas’30-JO9-5 av.13.00u

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Roy Jacobs [W: Karim Vriends], Dennis Verheijen, Jesse Mouws, Fabian Nelemans en Gaynio Aarts [W: Tim Englebert].

Wissels: Alex van Nederkassel, Thomas Kerstens, Karim Vriends, Tim Englebert, Lars van Elsacker en Mike Daemen.