Zundert in de 97e minuut onderuit tegen Rijen

maandag 27 oktober 2014, 18:50

Beide ploegen speelden snel en technisch voetbal waardoor een leuke pot voetbal werd voorgeschoteld aan het talrijke publiek. In het eerste kwart van de wedstrijd was Rijen de bovenliggende partij, maar daarna liet Zundert zich ook bepaald niet onbetuigd. Al in de 15e minuut moest Rob Luijten geblesseerd het veld verlaten en werd goed vervangen door Thijs Damen. Zoals gezegd was de aanvangsfase voor Rijen en ontstonden er een paar hachelijke situaties voor het Zundert doel. De beste kans voor rust was echter voor Zundert toen in de 26e minuut Denis na een mooie actie op links Jesse een haast niet te missen kans verschafte, maar helaas ging zijn inzet over. Even later was het wel raak toen de goed spelende Pieter Dictus over rechts naar voren stormde en zijn voorzet terug voor zijn voeten kreeg en onberispelijk binnen schoot 0-1!

Na rust een fel aandringend Rijen dat Thomas al gelijk in de 47e minuut tot een katachtige redding dwong. De wedstrijd evolueerde meer en meer tot een “strijd” en werd hier en daar wat onvriendelijk zonder overigens te ontaarden. Het spel bleef op en neer golven tegen een hoog tempo en er kwamen aan beide zijden wat kansjes. In de 65e minuut maakte Pieter in de zestien een even onhandige als onnodige overtreding: strafschop en 1-1. Zundert mocht nog van geluk spreken dat hij geen tweede geel kreeg waardoor hij voor de tweede wedstrijd op rij uit het veld zou zijn gestuurd. De overigens goed leidende scheidsrechter had echter ook voor twee Rijenspelers rood kunnen trekken voor natrappen en een grove overtreding op Jesse. Tjeu v.d. Heijden kwam nog in het veld voor de moegestreden Denis Vujcic. Het venijn van deze wedstrijd zat in de staart: Fabian stuurde in de 96e minuut Jesse op rechts de diepte in en deze ging op het doel af en zag zijn schot half door de  doelman gekeerd worden waardoor de bal 10 cm.  voor de doellijn bleef  liggen. Een minuut later een uitval van Rijen over links waarna de voorzet feilloos werd binnengekopt: 2-1 en Zundert onverdiend met lege handen !!!

Kortom een zure nederlaag voor het hard werkende Zundert wat beslist meer had verdiend.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten (15e min.Thijs Damen), Niek Daamen, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Olivier van Hassel, Wim Kas, Fabian Nelemans, Denis Vujcic  (40e min Tjeu v.d. Heijden), Maikel Zagers, Jesse Mouws.