Zundert JO17-1 pakt nipt naast dubbel

zondag 11 juni 2017, 0:00

Na het reeds behaalde kampioenschap kon onze JO17-1 op zaterdag 10 juni 'De Dubbel' proberen te pakken. Op het neutrale terrein bij TSC in Oosterhout was Uno Animo JO17-1 de tegenstander. Met een volle bus en gesteund door de trouwe supportersschare werd volle moed vertrokken.

Al vrij snel werd in de wedstrijd duidelijk dat Uno Animo JO17-1 (3e geworden in de 2e klasse in de competitie) een zeer sterke tegenstander was en dat een Bekerfinale een wedstrijd op zich is waar vol gestreden moet worden om aanspraak te maken op de beker.

Uno Animo begon sterker aan de wedstrijd en de zenuwen leken onze manne parten te spelen.

Na ruim 10 minuten een diepe bal over links bij Uno Animo die net binnen de 16 snoeihard werd binnen geschoten, 1-0 achterstond voor onze roodzwarten. Pas na ruim 20 minuten echte goede kans voor Zundert, pas over links van Tim op Rob die over schoot. Na 35 minuten viel Sam Smits geblesseerd uit en werd vervangen door Niek. Direct daarna een corner op links, en Rob nam de bal vol de schoen en schoot hard en mooi binnen, 1-1. Iedereen ervan overtuigd dat we weer vol in de wedstrijd zaten, maar direct na de aftrap maakte Uno Animo na weer een lange bal over de verdediging de 2-1 binnen.  Kort voor de rust kon een speler van Uno Animo zich niet beheersen en trapte na, direct rood waarna we gingen rusten.

Na de rust ging Zundert tegen 10 man op zoek naar de gelijkmaker maar zoals zo vaak viel de goal aan de andere kant. Vrij snel na de rust een gele kaart voor Owen en 10 minuten 10 tegen 10. In de 55e minuut kon er vanuit een corner vrij ingekopt worden en met een 3-1 achterstand leek de wedstrijd gespeeld. Zundert ging 1-op-1 spelen (wissel Sam Dictus voor Tjerk) maar in de 60ste minuut volgde de 4-1 waarmee de wedstrijd definitief gespeeld leek. Hebe nog voor Wessel en Karsten voor Jelle maar Uno animo bleek vanmiddag sterker dan onze Roodzwarten helaas!

Kort voor tijd eindelijk een penalty voor Zundert en Sam Dictus zette in zijn laatste wedstrijd een mooie streep onder zijn carriere en schoot de 4-2 mooi binnen. De eindstand van 5-2 kwam kort voor tijd op het scorebord en daarmee einde wedstrijd.

Helaas geen dubbel voor onze JO17-1 maar een prachtig seizoen met een geweldig kampioenschap onder toeziend oog van vele supporters werd hiermee afgesloten. Kampioen en Bekerfinalist, top prestatie en nogmaals gefeliciteerd!