Zundert kan niet stunten in derby

zondag 8 april 2018, 18:00

Zundert weet niet te stunten in derby

Terechte nederlaag in druk bezochte derby. Er zijn al veel nabeschouwingen gehouden. De meest uiteenlopende meningen zijn op tafel gekomen. Hierbij een blik door een roodzwarte bril. Met het thema: “was als?” Het voetbalcliché zegt dan: “dan was het een andere wedstrijd geworden”.

Wat Zundert moest doen, was zeker niet snel achter komen, want dan kon Moerse Boys in haar kracht spelen. De eerste kans in de vierde minuut was voor Zundert. Een voorzet bij de eerste paal kon niet afgerond worden. Uit de omschakeling lag de bal er wel zeer knap in aan de overkant. Dus precies het scenario wat Zundert niet kon gebruiken. Wat als Zundert niet zo snel achter gekomen was?

Vlak voor rust werd een indraaiende vrije trap de zestien in geslingerd. De bal kon zelfs stuiteren in de gevarenzone. En werd onberispelijk binnen geschoten. Wat als Zundert met een 1-0 achterstand de rust had gehaald?

En hoe had het verlopen als Zundert in de sterkste fase de 2-1 of 3-2 had gemaakt. Was Moerse Boys dan gaan wankelen? We zullen bovenstaande nooit weten. En door een objectieve bril gekeken hadden de gevaarlijke voorzetten van links voor rust ook een ruimere voorsprong voor Moerse Boys kunnen betekenen. Ook dat gebeurde niet. Dus het is zoals je er naar kijkt. Maar in geen enkele analyse wordt de overwinning van Moerse Boys ter discussie gesteld. “Wat als” telt niet en Zundert kwam gewoon tekort om aanspraak te maken op een punt.

Aan de inzet lag het niet. De wedstrijd kenmerkte zich door veel strijd en passie, waarbij Zundert mede door de vroege achterstand eigenlijk voortdurende achter de feiten aanliep. Dit resulteerde ook in vier gele kaarten voor Zundert.

Moerse Boys zet met de overwinning wel de toekomst van de derby op het spel. Zelf is men nog volop in de titelrace, terwijl Zundert nog wel punten moet gaan halen om het verblijf in de tweede klasse te verlengen. De komende periode staan in acht dagen drie thuiswedstrijden op het programma. Donderdag 12-april tegen Kruisland, zondag 15-april tegen Zeelandia Middelburg en donderdag 19-april tegen Madese Boys.

Beide verenigingen hebben hiermee de thuiswedstrijd gewonnen en een geweldig feest inclusief voor- en napret voor het heel voetbalminnend deel van het dorp georganiseerd. V.V. Zundert kan ook terugkijken op een moment van veel saamhorigheid met de warming-up door het centrum van het dorp volledig uitgedost in het rood en zwart.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten [W: Lars van Elsacker], Dennis Verheijen, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Roy Jacobs, Wim Kas [W: Thomas Kerstens], Gaynio Aarts, Tim Goethals [W: Jesse Mouws]

Wissels: Joep Jacobs, Lars van Elsacker, Jesse Mouws, Thomas Kerstens, Mike Daemen en Rick Gommers.