Zundert knokt hard, maar wint niet

maandag 25 februari 2019, 10:00

Zundert knokt hard, maar wint niet

Zundert gaat strijdend ten onder tegen een sterker VOAB. Onder haast zomerse omstandigheden kon Zundert de punten niet in eigen huis houden. De geleverd strijd geeft wel hoop voor de toekomst.

In de warming-up bleek dat Jesse niet fit genoeg was om te spelen. Hiermee moest Zundert zonder de gevaarlijkste aanvaller van het seizoen, proberen op zoek te gaan naar treffers. Mike verving Jesse in de voorhoede.

VOAB dat te vaak gelijkgespeeld heeft om mee te doen om de prijzen was sterker, zonder tot grote kansen te komen. De Zunderste defensie stond goed georganiseerd. Het gevaar kwam dan ook uit tweede lijn. De paal en een redding van Thomas voorkwamen een achterstand. Toch werd het 0-1 door weer een afstandsschot dat hard binnenvloog.

Zundert ging niet bij de pakken neerzitten en probeerde zich terug in de wedstrijd te knokken. Hierdoor ontstond een rommelige wedstrijd, waarbij geen cadeautjes konden worden verwacht van de tegenstander, de grensrechter of de scheidsrechter. Zundert zou het op eigen kracht moeten maken. Vlak voor rust leek het zover, toen een mooie aanval door Mike subtiel over de doelman werd gewerkt. Hij bevond zich echter in buitenspelpositie, waardoor het feest niet doorging. Eerder schoot Wim in het zijnet.

Kort na de thee maakte Tim een bekeken doelpunt, zoals Marc Overmars in z’n beste jaren. Hij sneed naar binnen en verraste de aan de grond genagelde doelman in de korte hoek. In die fase probeerde Zundert door te drukken. Mike was het dichtste bij de voorsprong. Na een goede actie tussen twee verdedigers, was het doelman die een voorsprong voorkwam.

In plaats van een voorsprong voor Zundert, was het weer VOAB dat de leiding nam. Een vrije trap werd eerst nog knap gekeerd door Thomas. De rebound werd echter onbedaarlijk hard in de kruising geschoten. Hierdoor moest Zundert weer in de achtervolging.

Dennis was er een keer dichtbij toen hij een vrije trap van Fabian in één keer op de slof nam. Ook Jaye was met een schot voorlangs na een knappe dribbel dichtbij de gelijkmaker. Die viel dus niet. Cas kwam nog in de ploeg voor Mike en later Karim voor Tim, maar doelpunten waren niet meer te bewonderen, behalve een afgekeurde treffer van VOAB.

Door de andere uitslagen had de nederlaag geen grote gevolgen voor de ranglijst. De komende wedstrijd over 14 dagen thuis tegen JEKA zal, hoe groot het cliché ook is, erg belangrijk worden in de strijd voor rechtstreeks lijfsbehoud. Dus alle support is gewenst op 10 maart.

En wat vonden zij?VOAB website

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Jaye Musters, Tim Englebert [W: Karim Vriends] en Mike Daemen [W: Cas van Oijen].

Wissels: Sander Bouw, Karim Vriends, Cas van Oijen en Rob Gommers.