Zundert komt zwakke start niet meer te boven

maandag 18 februari 2019, 9:00

Uiteindelijk gaat het erom waar je na 26 wedstrijden staat. Iedere wedstrijd is eigenlijk even belangrijk. Toch had het treffen tegen UnoAmimo het predicaat “zes punten duel” gekregen. Of zoals we tegenwoordig veel voorbij horen komen, een echte kelderkraker!

Ondanks de positie op de ranglijst was Uno Animo een geduchte tegenstander vooraf. Een stugge, fysieke ploeg, die goed op de nul kan spelen en kan loeren op een kansje. Het was dus zaak scherp te starten. Als dan binnen 1 minuut de bal achter de eigen doelman ligt, kunnen alle voorbeschouwingen en tactieken in de prullenbak. Uno Animo kon het geliefde spelletje spelen en Zundert moest in de achtervolging.

Het moet gezegd worden dat Zundert probeerde de stand gelijk te trekken. Maar echt gevaarlijk werd Zundert niet. Een schot over van Tjeu, een poging naast van Tim en een kopballetje van Jesse die de keeper tot corner kon verwerken was de oogst voor rust. Uno Animo dat weer de fysieke strijd opzocht, kwam goed weg toen de scheidsrechter een actie met een elleboog slechts met geel bestrafte. Rob moest zich hierna geblesseerd laten vervangen. Voor hem kwam Karim in de ploeg.

Ook na de rust zocht Zundert de gelijkmaker.  Het gevaar kwam weer van Jesse. Zijn schot werd met enige geluk naast gewerkt door de doelman. Net toen de supporters geloof begonnen te krijgen, kreeg Zundert het deksel op de neus. Een vrije trap in de hoek van het veld, viel hoog over iedereen heen, in een keer in de verre hoek achter Thomas. Toch gaf Zundert zich nog niet gewonnen. Een kwartier voor tijd was het Lars die attent reageerde op een gekraakt schot van Jesse. Hiermee scoorde Lars voor de tweede wedstrijd op rij.

Dit was tevens het teken voor een slotoffensief. Met Mike voor Thomas en dus vier aanvallers in het veld. Maar zoals wel vaker het geval, viel de treffer juist aan de andere kant. De 3-1 achterstand kwam Zundert niet meer te boven. Door deze nederlaag ligt alles weer open. De geschiedenis heeft bewezen dat je tegenwoordig iets meer dan 1 punt gemiddeld per wedstrijd nodig hebt om zeker te zijn van klasse behoud. Zundert heeft hiervoor dus uit de komende 11 wedstrijden 4-5 overwinningen nodig. Dit zal nog een hele kluif worden, maar is ook zeker niet onmogelijk. Komende week tegen VOAB dat een bijzonder wisselvallig seizoen speelt en eigenlijk een beetje in de grijze middenmoot is beland. Met 39 doelpunten in het wel de meeste productieve ploeg van de competitie, dus de Zundertse achterhoede is gewaarschuwd.

En wat vonden zij De Stem?Uno Animo?

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten [W: Karim Vriends], Thomas Kerstens [W: Mike Daemen], Dennis Verheijen, Wim Kas, Fabian Nelemans, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker, Jaye Musters, Jesse Mouws en Tim Englebert.

Wissels: Alex van Nederkassel, Menno Schrauwen, Mike Daemen, Karim Vriends en Rob Gommers.