Zundert koploper

maandag 20 oktober 2014, 20:00

Zonder de geblesseerde Wim Kas en Dorus Valk, startte Zundert met een heel jong team aan de inhaalwedstrijd tegen Terheijden. Pieter Dictus verving Wim op het middenveld en Thijs Damen begon in de basis als linksachter. De eerste helft was Zundert de baas over Terheijden en speelde het zeer gedreven Dit leidde tot verschillende goede mogelijkheden voor Olivier van Hasselt en Pieter. Ook Jesse Mouws was weer diverse keren gevaarlijk met zijn rushes en dribbels. Zoals zo vaak werd hij weer regelmatig onderuit gehaald. Terheijden was nauwelijks gevaarlijk in hun countervoetbal. Slechts 1 keer kon de snelle rechterspits oprukken en een gevaarlijk schot afdrukken. Na een dieptepass op de hardwerkende Denis Vujcic werd de bal in de doelmond gebracht. Fabian Nelemans aarzelde niet en met een strak geschampt schot lag de bal in het netje. Ook de prima spelende Rob Luijten kreeg nog een goede schietkans, maar helaas ging zijn inzet over. Voor het team was het bijzonder vervelend, dat Pieter net voor rust zijn tweede gele kaart kreeg. Dit gaf Terheijden moed en dat bleek ook bij de start van de 2e helft.

Terheijden ging enorm druk zetten. Dit leidde tot enkele goede mogelijkheden. Rob kon ternauwernood een bal over de goal werken en voorkwam daarmee, dat de goal al na tien minuten viel. Zundert kon het spel even niet meer maken, maar was wel nog gevaarlijk door de snelle counters op Jesse en Denis. Terheijden bleef aanzetten. Op een gevaarlijke terugkopbal van Niek Daamen op zijn keeper, volgde een fabuleuze redding van Thomas. In de 73e minuut was het wel prijs. Uit een corner kon de spits simpel binnen tikken. Meteen na de aftrap nam Zundert het heft weer in handen. Jesse speelde de bal naar Maikel, die hem vervolgens klaarlegde voor Fabian. Met een goed schot verschalkte hij de keeper voor de tweede keer en groeide daarmee uit tot man of the match. Ook Olivier strooide met mooie passjes op o.a. Denis, die nog bijna kon scoren, maar de keeper was er net op tijd bij. Maikel werd nog vervangen door de jonge Rutger Keeris (zijn debuut), die zich ook nog liet zien met een gevaarlijk schot. De laatste kans was voor Olivier, maar opnieuw stond de keeper in de weg. Na het laatste fluitsignaal was er vreugde bij de jonge hard werkende ploeg.

Een compliment voor het hele team is op zijn plaats. De buit was binnen. De koppositie bereikt. En de vele supporters met een goed gevoel terug naar Zundert. Dus iedereen volgende week weer present in Rijen.

(De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Frenk Zagers, Thijs Damen, Fabian Nelemans, Pieter Dictus, Olivier van Hasselt, Jesse Mouws, Maikel Zagers (W), Denis Vujcic.
Wisselspelers: Rutger Keeris (W), Dennis Verheijen, Mathijs Hense, Sander Bouw)