Zundert met lege handen tegen JEKA

maandag 22 oktober 2018, 8:00

Zundert staat met lege handen tegen JEKA

Op de middag dat de andere Tricolores in Breda tegen NAC gelijk speelden, mocht Zundert het opnemen tegen de rood-witte-blauwen van JEKA. Tegen de grootste vereniging op Bavels grondgebied werd met 3-0 verloren.

De weer talrijk opgekomen Zundertse supporters zorgden ervoor dat sportpark Beukenlaan geen compleet uitgestorven indruk maakte. Zij zagen een spectaculaire openingsfase.

Vanaf de aftrap begon JEKA met jagen. Zundert speelde zich hier eenvoudig onderuit, waarna Jesse de diepte in gestuurd werd. De bal viel tussen de doelman en Jesse in. Na de bloktackle die volgde, dwarrelde de bal als een herfstblad voor de voeten van Tim, die op randje zestien de bal voor het inschieten had. Hij raakte de bal verkeerd, met een afzwaaier tot gevolg. Na 8 minuten werd Jesse herhaaldelijk op onreglementaire wijze gehinderd in zijn actie, hij bleef echter steeds op de been en kreeg voordeel. Zijn uiteindelijk poging ging rakelings naast.

Pas na 10 minuten was het eerste gevaar van JEKA te noteren. Uit een vrije trap van Zundert nota bene. De vrije trap werd slecht genomen en gelijk was het JEKA dat omschakelde. Joep voorkwam met een prima voetreflex de tegentreffer. Uit de openvolgende corner was het wel raak. Via de onderkant van de lat caramboleerde de bal terug in het veld. Volgens het oordeel van de scheidsrechter nadat deze over de doellijn was geweest. 1-0. Dit bleek een kantelpunt in de wedstrijd.

Vijf minuten later maakte Zundert een verkeerde beslissing tijdens een veelbelovende aanval. De bal werd overgenomen door JEKA en lag 7 seconden later aan de andere kant in het doel. Hiermee stond het 2-0. Zundert probeerde terug te komen in de wedstrijd. Dit leek te lukken toen een kopbal van Dennis glijdend van lijn werd gehaald. De Zundertse supporters zagen dat dit met behulp van een hand gebeurde. De arbiter niet.

Hierdoor geen penalty en geen nieuw kantelmoment in de wedstrijd. Zeker niet toen in de 30e-minuut Joep een vlammend schot onder de lat wegtikte. De daarop volgende corner was weer raak, waarmee de wedstrijd feitelijk gespeeld was. Het veld werd te lang en het middenveld liep verloren rond.

De tweede helft is ook nog gespeeld, maar had schriftelijk afgedaan kunnen worden. Voor JEKA hoefde het niet meer en Zundert kon niet meer brengen. Een 3-0 ruststand was dan ook het eindresultaat. Terecht over de hele wedstrijd, onbegrijpelijk voor degene die alleen de eerste 10- minuten gezien hebben. Na de goede start van Zundert, zocht JEKA de grenzen van de scheidsrechter op en ging met veel energie en fysiek de duels aan. Zundert kon hier te weinig tegenover zetten. JEKA deed z’n naam eer aan, Jeugdig Enthousiasme Kan Alles.

In een competitie waar de verschillen tot op heden klein zijn op de ranglijst en het gelijke spelen regende, was het dit weekend prijs voor degene die een 1 genoteerd hadden in de toto. Alle 7 de wedstrijden in de competitie werden door de thuisploeg gewonnen. Vaak met 3 of meer doelpunten verschil. Hopelijk is dat komend weekend ook het geval als Zundert het thuis opneemt tegen het sterk gestarte Unitas’30.

En wat vonden zij?

Opstelling: Joep Jacobs, Rob Luijten, Roy Jacobs, Thomas Kerstens [W: Mike Daemen], Wim Kas, Karim Vriends, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Jesse Mouws, Jaye Musters [W: Steven Braspenning] en Tim Englebert.

Wissels: Sander Bouw, Sebastiaan van Hassel, Mike Daemen, Steven Braspenning en Menno Schrauwen.