Zundert pakt punt tegen koploper

maandag 25 maart 2019, 10:30

Zundert pakt punt van koploper

Zundert had na vorige week wat recht te zetten. En dat deden de roodzwarten met een gelijkspel tegen koploper Kruisland op een prima manier.

Zonder de haperende hamstrings van Jesse en Rob, en de aan z’n enkel geblesseerde Dennis moest Zundert aantreden tegen Kruisland. De wedstrijd begon voorzichtig van beide zijden, hierdoor moesten de fans bijna een half uur wachten op het eerste wapenfeit. Dat kwam van Zundertse zijde. De doelman bokste een bal van Jaye uit het doel. Iets later was het Lars, die niet voor het eerst na de winterstop, op de juiste plaats stond. Een snel genomen vrije trap werd voorgebracht door Wim, waarna Lars de bal hoog tegen de touwen kopte. De tien opvolgende minuten waren spannender. Een combinatie tussen Olivier en Lars had een beter resultaat verdiend. Ook Tim kon een mooie solo niet bekronen met een ruimere marge. Ook Kruisland liet zich niet onbetuigd en had sowieso meer balbezit. Met twee gevaarlijke vrije trappen was men dicht bij de gelijkmaker.

Na rust dezelfde start als voor de thee. Een voorzichtige start van beide teams, in een rommelige fase waarin de arbitrage niet uitblonk in heldere beslissingen. Een Kruisland speler werd een tweede gele kaart bespaard, terwijl er verder wel makkelijk met kaarten gestrooid werd. Alles wat Zundert een warm hart toedraagt, wilde een strafschop toen Tim op een vervelende plaats werd vastgehouden. Maar die kwam er niet.

Mike kwam goed door over rechts, waarbij z’n voorzet maar net van de voeten van Jaye kon worden geplukt. Lars was met een streep richting de kruising nog dicht bij z’n tweede treffer van de middag. De doelman had een wereldredding nodig om de schade te beperken.

Na 60-minuten kwam Cas, Olivier aflossen. Kruisland werd sterker, maar Zundert bleef gevaarlijker. Toch was het Kruisland dat met een mooie aanval de gelijkmaker op het bord schoot. Zundert gaf zich niet gewonnen en bracht met Mathijn voor Jaye een verse kracht in.

Kruisland was nog een keer dicht bij de overwinning, maar Thomas voorkwam met een geweldige redding een achterstand. Aan de andere kant was, weer Lars met een schot in de korte hoek nog een keer dichtbij de volle buit. Maar uiteindelijk bleef de gelijke stand op het bord staan.

Hiermee wordt het einde van het seizoen razend spannend. Zes team, zo lijkt het gaan samen uitmaken, wie er volgend jaar weer in de tweede klasse uit mogen komen.Zundert, Uno Animo, Jeka, WSC, Sarto en Hoeven. De laatste vier komt Zundert nog tegen in de resterende 8 wedstrijden. Aanstaande zondag wacht het sterke Cluzona, dat nu de koppositie heeft overgenomen. Met dezelfde instelling als afgelopen week, mag Zundert hopen op een nieuwe stunt. Na afloop staat in de kantine Ajax-PSV aan, dus kom Zundert aanmoedigen en trakteer jezelf op een heerlijke voetbalmiddag.

En wat vonden zij?

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Wim Kas, Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel [W: Cas van Oijen], Jaye Musters [W: Mathijn Woestenberg], Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Sander Bouw, Cas van Oijen, Sebastiaan van Hassel en Mathijn Woestenberg.