Zundert start bekertoernooi met winst

maandag 3 september 2018, 11:00

Zundert start bekertoernooi met winst

De roodzwarte formatie kreeg vroeg in de wedstrijd een plotse treffer om de oren, maar raakte nimmer in paniek. Binnen vijf minuten werd de stand gelijk getrokken en liep de Zundertse ploeg uit naar een terechte 1-4 overwinning.

In de week, voorafgaand aan de eerste officiële wedstrijd van het seizoen  werd de roodzwarte familie onaangenaam verrast door een plotse afmelding van een van de vaste waarden van de laatste seizoenen. Hierdoor moest de technische staf, aan het einde van de voorbereiding overnieuw gaan sleutelen aan het team. Dennis Verheijen werd in het verre Nieuwdorp centraal achterin geposteerd en Sebastiaan van Hassel complementeerde de eerste elf op de linksbackpositie. Het bleek een goede zet van het technische duo. De eerste minuten van de wedstrijd waren weliswaar voor Nieuwdorp, maar al snel pakte Zundert, opererend met een sterk middenveld, het initiatief. Karim Vriends werd vrijgezet voor de goal, maar trof geen doel. Kort daarop werd dezelfde speler wegens buitenspel teruggefloten. De Zeeuwen reageerden met een gelukkige bal op de lat. In de 18e minuut viel, tegen de verhoudingen in, de treffer achter doelman Joep Jacobs. Een solo van Wim Kas strandde op de keeper waarna in de omschakeling Nieuwdorp de 1-0 maakte. Het deerde Zundert niet en 10 minuten later was er de voorsprong voor roodzwart. Eerst stuurde Roy Jacobs Jesse Mouws weg die de bal beheerst langs de keeper schoof. Vervolgens profiteerde Jaye Musters van een slapende  verdediger en maakte, alleen voor de keeper, geen fout. 1-2. Na rust was het direct Jesse die de Zeeuwse goalie tot een knappe redding dwong. Het bleek uitstel van executie. Enkele minuten later vond de opkomende Dennis aan rechts Karim Vriends die de 1-3 in de verre hoek plaatste. Het Nieuwdorps verzet was gebroken en Zundert leek de wedstrijd moeiteloos uit te spelen. Zundert wisselde drie keer, werd in kansrijke positie teruggefloten wegens buitenspel en zag Frenk de lat teisteren. Nieuwdorp zett nog een keer aan en zorgde nog voor enkele hachelijke momenten voor het Zundertdoel. De prima keepende Joep bewees in deze fase zijn waarde. In blessuretijd kwam de 1-4 alsnog op het scorebord. Een aanval over rechts werd verlegd naar links, waar Jaye zijn tegenstander passeerde en in de korte hoek raak schoot.

Een prima overwinning op, gelet de overwinning van EBOH op eersteklasser Moerse Boys, de zwakste tegenstander uit de bekerpoule.

En wat vonden zij?

Opstelling:

Joep Jacobs, Rob Luijten, Frenk Zagers (80' Wouter Arends), Dennis Verheijen, Sebastiaan van Hassel (75' Thomas Kerstens), Roy Jacobs, Fabian Nelemans, Wim Kas, Karim Vriends (65' Mike Daemen), Jaye Musters en Jesse Mouws