Zundert start voortvarend

maandag 25 augustus 2014, 20:00

Na winst op het Sandraudiga toernooi en het veroveren van de Spaanse Cup bij Jeka begon zondag jl. officieel het seizoen voor het vlaggenschip van VV Zundert met de bekerwedstrijd tegen mede derdeklasser Rood Wit. Nog geen twee weken geleden eindigde een oefenpotje tegen de mannen uit St.Willibrord met 3-3. De zo goed als complete selectie van Zundert startte met goed voetbal tegen het fysiek sterke Rood Wit. De sterke start resulteerde in twee vroege doelpunten. In de 10e minuut een mooie assist van Wim Kas op Jesse Nouws die de bal prachtig in de touwen wist te schieten. Nog geen twee minuten later liep Jesse de verdediging van Rood Wit zoek en plaatste de bal recht in de voeten van Denis Vujcic die de 0-2 op het scorebord zette. De 0-3 leek in de 26e minuut te vallen, maar na een fraaie lob van Dorus Valk miste Denis voor open doel. Dit gaf de Rood Witten schijnbaar wat meer energie want zij namen, met veel lange ballen de regie over. Het resulteerde in de 34e minuut in een schot dat rakelings langs de goal ging. Op slag van rust maakte Rood Wit de aansluitingstreffer. Na een foutje in de verder goed spelende verdediging van Zundert werd het 1-2.

De tweede helft, met Pieter Dictus in de ploeg voor Dorus, begon zoals de 1e helft werd afgesloten. De roodwitten startten fysiek sterk en in een omstreden ( buitenspel?) actie werd snel gelijk gemaakt. In de 55e minuut werd de niet helemaal fitte Fabian Nelemans gewisseld voor Rick Gommers. Langzaam maar zeker kreeg Zundert weer grip op de wedstrijd en kreeg het een terechte penalty, nadat Jesse na een fraaie actie binnen de zestien werd neergehaald. Maikel Zagers benutte de strafschop. Tien minuten voor tijd het debuut van B-junior Dennis Verheijen. De vervanger van Maikel luisterde zijn eerste optreden bijna met een doelpunt op. Zijn inzet uit scoringspositie rolde echter net langs de verkeerde kant van de doelpaal. Ook A-junior Alex van Nederkassel gaf zijn visitekaartje af. De sluitpost liet met een aantal prachtige reddingen zien dat hij een sterke lijnkeeper is. Hoogtepunt in de 79e minuut was een op vier meter hard ingeschoten bal die door Alex klemvast werd verwerkt. Als een kers op de slagroomtaart wist Jesse een minuut later  zijn tweede doelpunt van de dag te maken.

De wedstrijd maakte duidelijk dat de selectie van trainer Ger Musters klaar is voor de start van de competitie. Er zal zeker moeten worden geknokt voor de punten, maar voetballend mag Zundert met vertrouwen uitkijken naar de hernieuwde kennismaking met de 3e klasse.

HOOFDSPONSOR