Zundert te sterk voor DESK

maandag 17 oktober 2016, 13:00

Zundert begon zonder de niet fitte Frenk Zagers. Tjeu van der Heijden begon in de basis op het middenveld en Dennis nam plaats in het hart van de verdediging. Het eerste kwart van de wedstrijd begon voor beide ploegen (te) aftastend. Er gebeurde niet bijzonder veel. Zundert was wel de meest aanvallende ploeg met mogelijkheden voor Fabian Nelemans (schot over) en Tim, die werd gestuit. DESK kreeg pas na ruim 20 minuten haar eerste schietkans (over). Uit een goed genomen vrije trap waren er enkele kopkansen op een rij voor de gasten. Na een half uur spelen weifelde de DESK achterhoede. Verdediging en keeper hadden niet gerekend op Tim, die als een duveltje uit een doosje de buitenspelval ontliep en gemakkelijk de 1-0 kon aantekenen. Nog geen paar minuten later kon Tim de bal weer binnen tikken uit de rebound op een strak schot van Denis Vujcic. Helaas gebeurde dat in buitenspelpositie. Zundert bleef tot de rust de gevaarlijkste ploeg met nog mogelijkheden voor Gaynio Aarts en Denis.

In het tweede bedrijf ging Zundert met nog meer drive op zoek naar de 2e goal. In de 53e minuut was het prijs. Een strak genomen corner van Tim werd door Dennis onberispelijk en hard binnen gekopt. Bijna meteen na de aftrap stuurde Denis Gaynio de diepte in. De keeper kon nog net redding brengen. Ruim 10 minuten later brak de snelle Tim weer door op rechts en verstuurde een lage voorzet richting Denis. Deze kon nog net worden onderschept. DESK kreeg nog de mogelijkheid de aansluitingstreffer te maken. Een prima kopkans werd echter niet verzilverd. Daarna was het Zundert dat de eindsprint inzette en deze bekroonde met nog twee doelpunten. In de 75e minuut smoorde een schot van Denis. Tim pakte de rebound vervolgens op en schoot de bal met een halve omhaal in de goal. Denis kreeg nog een prima kopkans en een schot van Fabian ging naast. In de 84e minuut kwam Tim weer op rechts vrij, ging op snelheid naar binnen en rondde fraai af. De eindstand 4-0 was het resultaat van een ( in alle linies) collectief sterk spelend Zundert. In de eindfase wisselde trainer Musters nog drie keer: Ricky Gommers, Ferdi Hereijgers en Sebas van Hassel vervingen respectievelijk Tjeu, Gaynio en Rob Luijten.

Met dit resultaat in het achterhoofd moet het mogelijk zijn zondag tegen Rijen de inhaalwedstrijd ook in winst om te zetten. De week daarna (30-10) wacht er dan de clash in Sint Willebrord tegen koploper Rood-Wit. Wij hopen bij beide uitwedstrijden dat de vele Zundert supporters dan weer van de partij zijn.

De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten (W. na 88 min.), Dennis Verheijen, Pieter Dictus, Wim Kas, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Tjeu van der Heijden (W.na 80 min.), Tim Goethals, Denis Vujcic, Gaynio Aarts (W. na 85 min.).

Wisselspelers: Rick Gommers (80e min.), Ferdi Hereijgers (85e min.), Sebastiaan van Hassel (88e min.), Alex van Nederkassel.