Zundert treft in promotiestrijd HVV '24

maandag 16 mei 2016, 21:30

In de jacht om een ticket naar de 2e klasse dient Zundert 1 eerst af te rekenen met HVV '24 uit Hulst. Zundert start a.s. zondag 22 mei met een thuiswedstrijd op sportpark De Wildert. Op donderdagavond 26 mei vindt de returnwedstrijd plaats in Hulst. HVV '24 eindigde vorig weekend als nr. 12 in de 2e klasse E. De Hulstenaren verloren zelf met 2-1 van Nr. 2 Unitas uit Gorinchem en zagen concurrent Madese Boys met 1-0 van Sarto winnen. Zundert verloor haar generale voor de start van de nacompetitie met 6-0 van Cluzona. Voor hoofdtrainer Ger Musters was het een wedstrijd om des keizers baard terwijl Cluzona nog een kansje had op een periodetitel. Voor de selectie moet alles wijken voor de naderende nacompetitie en daarom had een groot aantal basisspelers een rustdag gekregen. Yannick Sonnemans, Karim Vriends, Stan Hombergen en Danny Antens mochten daarom hun debuut maken en deden het zeker niet onverdienstelijk. Zundert ging met een 1-0 tussenstand de rust in,maar toen in de 53e minuut "mister" Cluzona Ruben Maas de stand op 2-0 bracht was het jonge Zundertse verzet gebroken. Uiteindelijk verloor Zundert met 6-0, maar werd de tweede plaats in de competitie behouden omdat ook Internos verloor.