Zundert verliest kwartfinale

zondag 16 april 2017, 14:30

Een dapper strijdend gelegenheidsteam is er zaterdag niet in een geslaagd een huzarenstukje uit te halen tegen hoofdklasser Vlissingen. Het Zundertse team dat veel lof oogstte verloor met 0-6.

Voor Zundert wegen op dit moment de belangen in de competitie zwaarder dan het bereiken van de halve bekerfinale én het recht om volgend seizoen in de landelijke beker uit te mogen komen. Omdat Zundert binnen twee dagen Rijen in competitieverband ontvangt en de punten nog hard nodig heeft stuurde de technische staf een representatieve mix van seniorspelers het veld in. Het 'huurlingenteam' van jongens die elke week op reserve 2e , 4e en 6e klasse acteert toonde hun liefde voor de club door de zware ongelijke strijd met de hoofdklasser aan te gaan en de selectiespelers rust te gunnen voor de belangrijke wedstrijd tegen Rijen. De Zundert supporters hadden er vrede mee en toonden hun waardering aan de spelers. De roodzwarten die nooit eerder in deze samenstelling hadden gevoetbald capituleerden echter al in de 3e minuut toen Vlissingen uit een vrije trap scoorde. De meeste toeschouwers vreesden voor een walk-over, maar Zundert herstelde zich goed na de valse start. Weliswaar moest Zundert zich hoofdzakelijk beperken tot verdedigen tegen de Zeeuwse opponenten, maar echt grote kansen werden niet weggegeven. Doelman Alex van Nederkassel redde enkele keren bekwaam en de verdediging onder leiding van “good-old” Niek Daamen hield stand. Tien minuten voor rust viel dan toch de tweede Vlissingse treffer. Vlak voor rust had Joep Mensen de aansluitingstreffer op zijn hoofd. Een katachtige reflex van de Zeeuwse doelman op de goed geplaatste kopbal voorkwam een Zunderts feestje.

Na rust eenzelfde spelbeeld. Vlissingen dicteerde, hoefde niet het onderste uit de kast te halen, en Zundert verdedigde. Zundert kwam via Dejan Vujcic en de ingevallen jeugdspeler Mike Daemen nog even in de buurt van het vijandelijke doel, maar echt gevaarlijk werden de roodzwarten niet. Vlissingen speelde de wedstrijd rustig uit en scoorde nog vier prima doelpunten.

Opstelling: Alex van Nederkassel, Ian Jacobs, Kees Bullens, Niek Daamen, Sebastiaan van Hassel, Joep Mensen, Lars van Elsacker (W: Dennis Verheijen), Pieter Dictus (W: Gaynio Aarts), Dejan Vujcic, Denis Vujcic (W: Mike Daemen) en Ferdi Hereijgers.

Wisselspelers: Jelle Roelands, Gaynio Aarts, Dennis Verheijen, Mike Daemen en Thomas van Nederkassel