Zundert VR1 uitgebekerd

zondag 16 november 2014, 20:00

De dames van VV Zundert moesten voor de tweede ronde van de beker uit naar JEKA, ook een vierdeklasser, dat op een keurige tweede plaats staat in hun poule. De wedstrijd startte heel open en beide ploegen wilden voetballen. Dit leverde al binnen vijf minuten een goede kans op voor Zundert maar helaas waren de dames niet alert genoeg op de afvallende bal zodat deze kans voorbij ging. In de tiende minuut was er getreuzel in de Zundertse verdediging en dit werd direct door JEKA afgestraft. De 1-0 werd binnen geschoten en betekende een geheel onnodige achterstand. Ook na de 1-0 was het een open wedstrijd die op en neer golfde met voor beide teams kansen. In de 35e minuut wist JEKA met een afstandsschot dat overigens van richting werd veranderd op 2-0 te komen. Net voor rust had Zundert nog een grote kans op de aansluiting maar deze bleef helaas uit zodat de Zundertse dames de kleedkamer in gingen met een 2-0 achterstand.

De tweede helft moest alles gegeven worden en dat deden de dames ook. In de 55e minuut werd het werken beloond en wist Karola Schrauwen de 2-1 binnen te schieten. Helaas werd het 5 minuten later alweer 3-1 en in de 70e minuut zelfs 4-1. Maar een compliment voor de dames is wel op zijn plaats want zelfs na de 4-1 bleven ze er in geloven en er vol voor gaan. In de 80e  minuut scoorde Ellen Nouws de 4-2 en vijf minuten later was het Mandy Geerts die de score op 4-3 bracht. De laatste vijf minuten waren dan ook spannend omdat Zundert er nog een schepje bovenop deed en met een extra spits ging spelen. Ook JEKA kwam er in deze fase soms nog gevaarlijk uit. Vlak voor tijd had Zundert nog een grote kans op de 4-4 maar de keeper van JEKA wist deze keer wel de bal in een keer vast te houden. Helaas werd de gelijkmaker niet meer gemaakt maar kon Zundert wel met opgeheven hoofd het veld af.