Zundert VR1 verliest van koploper

woensdag 14 november 2018, 19:00

Het lokaal kabaal dreunde, na de elfde van d'un elfde, door als kabaal in het kleedlokaal. Een meer dan figuurlijke wake-upcall zorgde voor een gespannen begin van de wedstrijd tegen koploper JEKA VR2. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de openingsfase voor JEKA was. De tricolores uit Breda trokken vanaf het beginsignaal ten aanval en namen het Zundertse doel herhaaldelijk onder vuur. De roodzwarte dames, nog beduusd van de wedstrijdbespreking, hadden even de tijd nodig om zich te herpakken. Een goede inzet en een prima keepende Zundertse sluitpost hield de ploeg in de beginfase op de been. Met na twintig minuten extra loopvermogen op het middenveld in de ploeg wist Zundert het eenrichtingsverkeer te ontregelen en ook aanvallend een duit in het zakje te doen. Het was echter toch het internationale gezelschap uit Breda dat de voorsprong nam. JEKA was de gelukkigste in een lijf aan lijf gevecht waarin twee speelsters over elkaar heen leken te struikelen. De toegekende strafschop werd feilloos binnengeschoten. Even later volgde een tweede doelpunt. Voor rust werd het zelfs 3-0 toen de bal ongelukkig achter de eigen doelvrouw werd geschoten.

Na rust ging, onder aanvoering van de ter elfder ure opgetrommelde MO19 speelster, het team voetballend op zoek naar een beter resultaat. Zundert werd gelijkwaardig aan de tegenstander, liet zien dat het ook een potje kan voetballen en legde enkele prachtige aanvallen op de mat. De kansen die ontstonden werden echter niet afgemaakt. Ook de JEKA-dames waren nog een aantal keer gevaarlijk. Met de sfeermakende 'hotpants-zusjes' weer in de ploeg liet Zundert zien dat het ook zonder haar aanvoerster over een prima defensie beschikt. Juist toen de tweede helft leek af te stevenen op een bloedeloze 0-0 scoorde JEKA toch nog éénmaal. Zundert liet het er niet bij zitten en wist, na lat en paal te hebben geraakt, de meer dan verdiende eretreffer te maken. Eindstand 1-4.

Komende zondag de derby tegen VVR dat nog maar slechts vier wedstrijden speelde, maar wel als enige ploeg de maximale score heeft.