Zundert wint bekerderby van Moerse Boys

maandag 29 augustus 2016, 21:00

Op een, door de corsostress, minder druk dan verwacht sportpark de Wildert stonden spelers en toeschouwers eerst stil bij het overlijden van vv Zundert-lid Michel Leeuw. Na het applaus voor hem startte Zundert direct fel aan de derby. Direct sneden de roodzwarten tweemaal door de Moers Boys-verdediging en incasseerden de oranjewitten de eerste gele kaart. De eerste 10 minuten waren duidelijk voor Zundert, maar de eerste echte kans was voor Moerse Boys. Een lage voorzet werd bij de eerste paal naast geschoten. Drie minuten later deed Fabian Nelemans aan de andere kant vanaf de zestien hetzelfde. Zundert domineerde het eerste half uur, was op het middenveld de tegenstander de baas en was voetbaltechnisch de betere. Met regelmaat werden de snelle Zundert-spitsen weggestuurd en bezorgden zij de Moerse Boys-verdedigers overuren. Op het halve uur kreeg Moerse Boys wat meer grip op Zundert en leidde slecht uitverdedigen tot een gevaarlijke Moerse Boys aanval. Zeven minuten voor de pauze stuurde Denis Tim weer eens weg. Tim won het sprintduel van de keeper, die vervolgens de Zundertaanvaller onreglementair stuitte. De terechte penalty werd door Fabian feilloos binnen geschoten. Drie minuten later was een passje van Tim op Gaynio Aarts net niet goed voor een tweede goal en reageerde Thomas van Nederkassel alert op een scherpe dieptepass.

Direct na de thee verzuimde Zundert de marge te verdubbelen. Gaynio was besluiteloos, waar een breedtepass op de vrijstaande Denis een zekere 2-0 had betekend. Moerse Boys dat feller uit de kleedkamer was gekomen waarschuwde Zundert tot tweemaal toe met een inzet die naast ging. In de 50e minuut beoordeelde Denis een crosspass van Fabian op waarde, echter zijn lob over de keeper ging net langs de verkeerde kant van de kruising. Zundert bleef de beter voetballende ploeg maar kon niet, zoals in de eerste helft, zijn stempel op de wedstrijd drukken. Een half uur voor tijd had De Moer de gelijkmaker op de schoen, maar de vrij op Thomas afstormende spits moest zijn meerdere in de Zundertgoalie erkennen. In de daarop volgende Zundert-aanval besloot Gaynio, na een goede actie van Denis, op de paal. Ook Zundert kwam alleen voor de keeper, maar ook de Moerse Boys-keeper etaleerde zijn klasse. 25 minuten voor tijd kreeg Moerse Boys twee vrije trappen voor het Zundert doel. De tweede werd keihard op de paal geschoten. Een tweede gele kaart voor een Moerse Boys-speler zorgde voor een overtalsituatie aan Zundertzijde, maar juist Moerse Boys werd er sterker van. In een alles of niets offensief werd Zundert teruggedrongen, maar tot echt grote kansen leidde dit niet.

Zundert won verdiend met 1-0 en toverde, na een week van rouw en verdriet om het veel te vroeg en veel te snel heengaan van clubman Michel Leeuw, weer een voorzichtige glimlach op de gezichten van de roodzwarte supporters.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Wim Kas, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Denis Vujcic en Gaynio Aarts.

Wissels: Rick Gommers, Tjeu van der Heijden, Ferdi Hereijgers  en Alex van Nederkassel