Eindelijk weer driepunter voor Zundert

maandag 3 december 2018, 20:00

Eindelijk weer driepunter voor Zundert

Sarto en Zundert zijn de laatste jaren aan elkaar gewaagd. Dat bleek ook weer op deze troosteloze zondag. Het bleef weer tot het einde spannend.

Op het natte kunstgras begon Zundert goed aan de wedstrijd. Roy Jacobs besliste de wedstrijd rond de 70e minuut. Hij onderschepte een bal vanuit de Sarto-verdediging en rondde vanaf zo’n dertig meter af met een loepzuivere lob over de keeper. Een daverend applaus van de Zundert-supporters viel hem ten deel. Dit was en is het hoogtepunt van deze match.

Daarvoor en daarna was het een hardwerkend en technisch beter Zundert, dat liet voelen, dat het niet puntloos terug zou keren naar Zundert. Zundert kreeg de nodige kansjes. Een schot van Jaye Musters raakte de paal. Dit overkwam ook een aanvaller van Sarto. Fabian moest ook nog een bal van de doellijn trappen om een achterstand te voorkomen. Zo golfde het spel op en meer.

Net na de thee een lob van Sarto. Gelukkig werd die tegengehouden door het aluminium. De moegestreden Jaye werd verdienstelijk vervangen door Lars van Elsacker. Aan het einde van de reguliere speeltijd moest de goalie van Sarto tot twee keer toe in actie komen bij een vrije trap van Roy en een schot van Jesse.

De goed leidende scheidsrechter kende een ruime blessuretijd toe. In die periode ging Jesse Mouws nog op kracht door, maar de keeper kon een 2e doelpunt voorkomen. Een collectief hard werkend Zundert bezorgde het team en de supporters de broodnodige overwinning. Zondag a.s. thuis tegen Hoeven! Dat wordt wederom een spannend duel. Ben er bij op sportpark de Wildert bij de laatste thuiswedstrijd van 2018.

En wat vonden zij?

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Menno Schrauwen, Roy Jacobs, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Jaye Musters [W: Lars van Elsacker], Tim Englebert en Jesse Mouws.

Wissels: Sander Bouw, Karim Vriends, Rob Luijten, Lars van Elsacker en Rob Gommers.