Zundert wint verdiend van Groen Wit

maandag 22 september 2014, 13:00

Zundert begon de uitwedstrijd in Princenhage met Pieter Dictus in de basis voor de geblesseerde Dorus Valk, voor de rest was het team ongewijzigd t.o.v. vorige week. Zundert startte geconcentreerd en fel aan deze wedstrijd hetgeen al heel snel (5e min.) resulteerde in het eerste doelpunt: na een overtreding op Rob Luijten gaf Wim uit de vrije trap een pass op Maikel Zagers die de bal ineens op de slof nam en in de kruising schoot. 5 minuten later had het al 2-0 kunnen staan toen Maikel na een goede actie van Fabian vergat binnen te koppen. Zundert bleef de bovenliggende partij, zocht de aanval en gaf achterin werkelijk geen kans weg. Het was dan ook niet verwonderlijk dat in de 15e minuut de 2 – 0 wel viel toen Wim uit de voorgezette hoekschop gericht in de kruising schoot. In de 21e minuut liepen 2 Groen-wit verdedigers elkaar in de weg na een lange bal vanuit de zundertse verdediging waarna Jesse slim profiteerde van zijn snelheid, de keeper omspeelde en de 3-0 binnen schoof. Wedstrijd gespeeld zou je denken, maar niets was minder waar. Mede door het belabberde fluiten van de scheidsrechter werd de wedstrijd rommelig en verloor Zundert de concentratie en werd veel energie gestoken in het zeuren tegen de scheidsrechter waardoor deze alleen maar meer tegen Zundert begon te fluiten. Er kwamen nog wel enkele kansen voor Wim, Fabian en Jesse maar Zundert kwam voor rust niet meer tot scoren. Groen-Wit daarentegen mocht van de scheidsrechter na een splijtende pass in buitenspelpositie net voor rust de 1-3 aantekenen waardoor de mannen uit Princenhage er weer in begonnen te geloven.

Na rust een op en neer gaande wedstrijd waarin fel doch, ondanks de slechte scheids, sportief werd gestreden. Er kwamen nog kansen voor Denis en Fabian maar Zundert kon niet meer tot scoren komen. Groen –Wit echter wist met een snelle combinatie door het midden van de Zundert-defensie de 2-3 binnen te schieten. Even daarvoor had Zundert de wedstrijd definitief in het slot kunnen gooien toen Fabian op het middenveld de bal onderschepte en alleen op de keeper afging en hij te hard de vrijstaande Jesse aanspeelde, waardoor deze de bal niet onder controle kon krijgen. De scheidsrechter gaf in de 70e minuut om onbegrijpelijke redenen de zoveelste vrije trap op de rand van de zestien aan Groen-Wit welke snoeihard in de kruising achter de kansloze Thomas werd geschoten, 3-3. Heel de Zundert-aanhang begon het ergste te vrezen, maar juist op tijd herpakten de mannen van Ger Mutsters zich en gooiden er nog een schepje bovenop. In de 76e minuut was uitblinker Jesse Mouws na een lange pass vanuit het achterveld voor de keeper alleen nog maar te stuiten met een overtreding binnen de zestien: rood en strafschop. Maikel maakte vanaf elf meter geen fout en schoot de bevrijdende 3-4 hard binnen. Het verzet van Groen-Wit was toen gebroken en het was dan ook geen verrassing dat Zundert de score nog kon opvoeren toen Fabian de bal op het middenveld onderschepte en snelle Jesse in stelling bracht: 3-5!!

Al met al een verdiende zege voor de Roodzwarten die keer op keer bewijzen dat ze goed kunnen voetballen als ze geconcentreerd en gefocust zijn. Helaas laat men zich nog (te) vaak uit het spel halen door allerlei zaken waardoor het spelpeil zakt en ook vaak onnodige gele kaarten worden gepakt die later in de competitie funest kunnen zijn. Een compliment is nog op zijn plaats voor Pieter Dictus die een goede wedstrijd speelde. Zundert heeft in ieder geval zijn goede competitiestart te pakken, het is nu zaak om bij de les te blijven zodat we “goed kunnen meedraaien” in de derde klasse.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Damen, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Wim Kas, Denis Vujcic, Maikel Zagers, Jesse Mouws