Zuur verlies voor VR1

zaterdag 8 december 2018, 7:00

Op een regenachtige zondag waarop de thuiswedstrijden van de mannen werden afgelast moesten de Zundertse schonen opdraven op het kunstgras van WDS '19. Een vereniging met een vriendelijk kader, maar waar je toch vaak met een katterig gevoel van terugkeert. Enkele jaren terug moest Zunderts grootste talent zich, tot twee keer toe, maar omkleden in het kalkhok. Vorig seizoen zag de scheidsrechter een strafschop in een, over haar eigen benen, struikelende WDS speelster. Ook deze keer zat het bepaald niet mee. Keurig op tijd terug van de kletsnatte warmingup bleek het kleedlokaal op slot te zijn gedraaid. Na vijf minuten wachten in de stromende regen kwam de dienstdoende terreinmeester opdagen met de sleutel. Toen Zundert in de wedstrijd aanzette voor een offensief legde de scheidsrechter de wedstrijd stil voor het strikken van zijn veters. Ook nu was er weer een strafschopgeval. Nu echter in het voordeel van de roodzwarten. Leek tenminste! De scheidsrechter had vanaf 30 meter echter haarscherp waargenomen dat de bal net buiten het strafschopgebied met de hand was beroerd. De vrije trap belandde in de handen van de keepster.

Maar de wedstrijd zelf dan? Deze was nog slechter dan het weer. Enkele vaste waarden waren er niet, maar op papier stond er toch een prima selectie van veertien vrouw, inclusief twee MO19 speelsters. WDS '19 startte iets beter dan Zundert, maar al snel was de wedstrijd in evenwicht. Van het goede spel van de afgelopen weken was echter niets terug te vinden. Was het gladde en egale kunstgrasveld de boosdoener? Opvallend was in ieder geval de slechte balbehandeling van de roodzwarte dames. WDS '19 deed vrolijk mee zodat een waar ballekestamp ontstond dat voor beide partijen nauwelijks tot uitgespeelde kansen leidde. WDS '19 speelde contant met vier vrouw voorin, waardoor Zunderts middenveld vaak te verdedigend stond en voorin geen vuist kon maken. Halverwege de eerste helft een diepe bal van WDS'19. De net van eigen helft startende snelle spits mocht op de Zundertse sluitpost afstevenen en maakte geen fout. 1-0. Ook Zundert stuurde haar spits met een steekbal weg, maar hier was de sterk keepende doelvrouw van de tegenstander net iets eerder bij de bal. De tweede helft een sterker en voor een beter resultaat knokkend Zundert, dat wel moest waken voor de omschakeling van de tegenstander. Een achterwaartse kopbal, een schot voorlangs en net naast, wat Zundert ook probeerde de bal wilde er niet in. Zundert kreeg uiteindelijk een punt te weinig, waar vooraf op drie punten was gerekend.