Baardwijk MO13 - Zundert MO13 (1 - 9)

zaterdag 18 februari 2017, 9:00

VV Baardwijk MO13 – VV Zundert MO13

Jawel, eindelijk mochten we op zaterdag 18 februari dan eindelijk onze eerste wedstrijd spelen. We mochten op bezoek in waalwijk tegen VV Baardwijk. De eerste wedstrijd, dus wat kunnen we verwachten. Eerst maar eens vinden waar we kunnen parkeren. Na 2 keer omgekeerd te zijn hadden we dan toch de goede plek gevonden. Op naar het omkleden. Oh jee, de maten van de broekjes waren niet allemaal goed, dan maar de keepersbroek gebruiken. En zo waren we er klaar voor. De opstelling was bekend, dus warmlopen. Onder leiding van Isa kwam dit helemaal goed. Nog even de keeper inschieten en de veldspelers wat laten overschieten. Om 9.00 uur gingen we dan echt aan de slag. Eerst nog even wennen en wat overtrappen, de tegenstander aftasten, maar na 10 minuten was daar Julia met het eerste doelpunt. Jaaaaaaa! Dat ruikt naar meer, dus 4 minuten later was het weer raak, ook deze keer was Julia degene die het net wist te vinden. Af en toe kwam de tegenstander ook nog in de buurt van onze goal, maar daar hebben we Floor staan en daar kom je niet zomaar voorbij. En mochten ze er toch voorbij zijn dan hadden we altijd nog onze keepster Kyra, die er een voet of een hand tussen zette. Geen speld tussen te krijgen. Dus maar weer in de aanval, En na 26 minuten schiet na fantastisch overspelen Perle de 0-3 binnen. Op naar de rust want ze zijn toch wel een beetje moe. In de rust even wat drinken en even een keeperswissel. Na de rust er weer fris tegen aan, en ja als je dan een minuut bezig bent kan Julia er ook wel gelijk 1 inschieten, 0-4, dat gaat super meiden. En ook 3 minuten later is het weer Julia die het net vind, ook de 0-6 komt van Julia. En waarom dan de 0-7 er niet inschieten na een kwartier, en ja wederom Julia. Maar dan denkt Baardwijk, wat hun kunnen, kunnen wij ook en zetten er ook nog 1, ach 1-7 is ook niet slecht. Maar Julia vind het niet genoeg en maakt er gelijk 1-8 van. En ja we willen eigenlijk dan toch wel de 10 halen. En daarom schiet Kyra de 1-9 binnen en we hebben nog 5 minuten te gaan. Helaas lukt de 10e niet meer, maar een overwinning van 1-9 is natuurlijk een fantastisch begin. Natuurlijk hebben we dit met zijn allen gedaan en heeft iedereen geweldig gespeeld. Er werd heel goed overgespeeld en ja we kunnen niet anders dan Julia als vrouw van de wedstrijd te bestempelen. Op naar de volgende wedstrijd.