Baronie JO13-3 - Zundert JO13-1 (5 - 1)

zaterdag 15 april 2017, 10:00

Baronie JO13-3 – Zundert JO13-1 (4-0) 5-1

Na twee wedstrijden gewonnen te hebben, waren de verwachtingen hooggespannen. De strijd om de derde plaats licht helemaal open. Omdat tegenstanders Rood Wit en Gloria UC elkaar vandaag troffen, kon Zundert goede zaken doen. Zeker met het loodzware programma tegen de top drie nog voor de boeg. Tegenstander Baronie JO13-3 was thuis met allemaal tweedejaars spelers al een lastige opponent gebleken. Toen trok Zundert op karakter de 3-2 over de streep. Zou de derde driepunter binnen een week te noteren zijn?

Nadat de laatste speler, die dacht dat we deze zaterdag vrij waren, thuis was opgehaald vertrok de selectie toch weer compleet naar Breda om voor de overwinning te gaan. Maar dat dit niet zou lukken, leek door veel supporters al op voorhand bedacht. De publieke belangstelling in het uitvak was nog nooit zo laag. Ook social media livestreamer van der Appacker kon zijn taak niet uitvoeren. Hij moest de geblesseerde vlagger Bas vervangen. Het vroege tijdstip, het gure weer en de plastic grasmat nodigde ook niet echt uit. Zeker omdat bleek dat de rubberkorrels op het veld afkomstig bleken van winterbanden, terwijl Zundert uitgegaan was van gemalen zomerbanden.

Daar aangekomen werd Zundert JO13-1 een nieuwe versie van gastvrijheid gepresenteerd. Parkeren mocht niet op het parkeerterrein en even de sleutel ophalen ook niet. Na de auto’s gestald te hebben in de woonwijk, begon de speurtocht over sportpark de Blauwe Kei. Aangekomen bij het gebouw met de pijlen “wedstrijdsecretariaat” aan de andere zijde van het terrein, waar we met de auto al geweest waren, werden we verwezen naar de kantine een stukje terug, waar het wedstrijdsecretariaat vandaag zat. Daar mochten we na de borg betaald te hebben de sleutel ontvangen van de locker. Terug naar het kleedlokaal bleek het team bijna omgekleed te zijn en kon de wedstrijdbespreking beginnen. Proberen minder in de duels te komen en rustiger in balbezit was de opdracht.

Niets hiervan kwam uit. Gesteund door de wint in de rug blies Baronie JO13-3, Zundert van de mat. Na twee waarschuwingsschoten, was het na 6 minuten wel raak. En binnen het kwartier nog tweemaal. Waarna vlak voor rust uit een afgeslagen corner ook de vierde treffer binnengeschoten werd door de Baronnen. Pas vlak voor rust gaf Zundert een teken van leven, met een kansje, maar dat was het dan ook wel. De tweede helft was meer in balans, zowel qua spel als qua doelpunten, maar de 5-1 nederlaag die aan het einde op het scorebord stond was terecht. Zundert had dit aan zich zelf te wijten. Niemand van Zundert was bij machte om een antwoord te geven of een oplossing te bedenken om de overrompelingstactiek van Baronie te stoppen. Baronie maakt hier slim en knap gebruik van. Nadat de technische staf in de rust wat handvatten had aangereikt, ging het iets beter, maar het leed was als geschied.

Zoals u ziet, deze week geen namen van de spelers, want het falen was collectief. Als het al een wedstrijd was, was het een wedstrijd wie het meest onder zijn niveau kon voetballen. Het heeft geen zin om iemand af te branden. Waar JO13-1 het vaak als collectief wint, zakte het vandaag ook collectief door de mand. Niemand uitgezonderd. Het verslag is dan ook kort onder het motto, “zij niet voetballen, ik niet schrijven”. Het gaat niet om het resultaat, maar de manier waarop. De nederlaag tegen Rood Wit is voor veel volgers nog steeds de beste wedstrijd van 2017. Hopelijk pakt het team de handschoen op en probeert het donderdag in Baarle Nassau revanche te nemen tegen Gloria UC en zo toch in de strijd voor plaats drie te blijven. En hopelijk treffen we dan ook weer een groter legioen langs de lijn.