Boeimeer JO15-2 - Zundert JO15-1 (0 - 8)

zaterdag 18 maart 2017, 11:30

Na drie nederlagen op rij tegen SSC’55, Baronie en WDS, de drie ploegen die de ranglijst in deze competitie aanvoeren, lijkt Zundert voorlopig afgehaakt in de strijd om het kampioenschap in de 2e klasse. In deze wedstrijden werden veel tegendoelpunten geincasseerd en werd er (te) weinig gescoord. Vandaag tegen hekkensluiter Boeimeer was het zaak om het zelfvertrouwen een boost te geven en zo de drie punten mee naar Zundert te nemen. Scherp beginnen, vroeg scoren en de nul houden, met die opdracht werden de jongens vandaag het veld in gestuurd.

Zundert miste wel wat belangrijke spelers, zo waren Crijn en Thijn geblesseerd en helaas moest ook Bas zich afmelden vanwege ziekte. Dit verlies werd echter uitstekend opgevangen door Diarno en Anwar, jongens van JO15-2 die allebei een zeer verdienstelijke wedstrijd speelden. Op het natte veld waar de wind vrij spel had, begon Zundert scherp aan de wedstrijd. Op het middenveld en achterin werden veel duels gewonnen waardoor Zundert hoog druk kon geven op de helft van Boeimeer. Dit resulteerde in de 7e minuut op de gehoopte vroege voorsprong. Bryan legde een vrije trap van de zijkant over de Bredase verdediging heen, waarna Carlo de bal kon controleren en onderin de hoek kon schuiven. Even later probeerde Diarno het van afstand maar zijn pegel spatte uiteen op de kruising. Een minuut later werd een corner genomen door Dion en bij de eerste paal ingekopt door Bryan: 2-0. Boeimeer kon daar weinig tegenover zetten, de Zundert-verdediging met Ebbe, Daan, Elohim en Jeffersen stond scherp en gaf nauwelijks iets weg. Bij de diepe ballen die wel over de verdediging vielen, keepte Wim attent en ver voor zijn goal en zo kwam Zundert de eerste helft amper in de problemen. Na een kwartier gaf Carlo een splijtende steekpass op Bryan, die eerst zijn tegenstander uitkapte en daarna de bal beheerst binnenschoof. De vierde en de vijfde goal waren bijna identiek aan elkaar. De voorzetten van Jeffersen, die vandaag op een brommer leek te zitten, werden verlengd en afgemaakt door Bryan en Jacco. 5-0. Zundert zat na een goede eerste helft op rozen.

In de rust werd Bryan vervangen door Anwar, die naast Tim in de punt van de aanval ging spelen. In de tweede helft bleek dat ook Zundert veel moeite had met de wind. Het lukten de roodzwarten in deze eerste fase van de tweede helft niet om de wedstrijd te controleren. Boeimeer zette slim de doeltrappen vast zodat Wim genoodzaakt was om de lange bal te hanteren. Deze werd vaak net zo hard teruggeblazen door de wind en Boeimeer kon hieruit behoorlijk gevaarlijk worden. Een bal op de paal was het gevolg, Zundert leek wakker te worden en nam het heft weer in handen. Een vrije trap van Carlo werd  in de 50e minuut bij de tweede paal teruggelegd door Jeffersen, waarna Dion de bal verlengde en uiteindelijk Jacco zijn tweede kon maken. Twee minuten later werd Jacco gevloerd binnen de zestien en de makkelijk gegeven strafschop werd door Carlo benut. Ook Boeimeer kon uit de counter nog een paar keer gevaarlijk worden, maar Daan, Ebbe en Jeffersen zaten ook de tweede helft kort op hun vent en Elohim zorgde voor de nodige rugdekking. Een afstandschot werd door Wim knap gepareert en zo kon Zundert na de vele tegendoelpunten van afgelopen weken, vandaag eindelijk weer eens de nul houden. Bryan kwam er weer terug in voor Dion en was meteen attent op wederom een goede pass van Carlo: 8-0. Hiermee was de eindstand een feit. Wat nog volgde waren mooie aanvallen waarbij Tim regelmatig betrokken was en Anwar een voorzet rakelings overschoot. Dion verving vlak voor tijd de moegestreden Diarno.

Vandaag liet Zundert het publiek weer eens zien dat het met de juiste inzet en beleving heel leuk kan voetballen. Deze inzet zal volgende week opnieuw nodig zijn, wanneer er thuis gespeeld wordt tegen TSC. Op sportpark ‘de Warande’ werd eerder dit seizoen met 5-3 verloren, dus Zundert heeft wat recht te zetten!