Chaam VR1 - Zundert VR1 (1 - 1)

zondag 30 september 2018, 10:00

Zundert VR1 blijft overeind in topper

In de tweede competitieronde stond er voor de damesselectie direct een topper op het programma. Lijstaanvoerder Zundert mocht op bezoek bij het op de 3e plaats staande Chaam dat haar eerste wedstrijd met 2-7 had gewonnen. Door de gebruikelijke zondagmorgen beslommeringen arriveerde het Zundertse gezelschap pas laat in Chaam en moesten de dames in een ultra korte warming-up worden klaargestoomd voor het topduel. Zundert startte door drie verdedigende absenties met een flink vertimmerde achterhoede, maar was, anders dan gebruikelijk, vanaf de aftrap bij de les. Ondanks de onwennigheid in de laatste lijn werd goed opbouwend en combinerend de aanval gezocht. Chaam dat toch wel was geschrokken van de 10-0 overwinning van roodzwart begon met een twee-vrouws voorhoede afwachtend aan het duel en probeerde met diepgaande middenvelders de tegenaanval te zoeken. Zundert schoof al snel een verdedigster door naar het middenveld en hield zodoende de controle over de wedstrijd. Na een dikke twintig minuten resulteerde dit in de verdiende 0-1 voorsprong. Chaam trok daarna steeds meer uit haar schulp en was met een bal op de paal dicht bij de gelijkmaker. Chaam kreeg nog wat kansjes maar vond steeds de Zundertse keepster op haar weg.

In de rust werd afgesproken het centrum van het middenveld goed bezet te houden, elkaar goed te coachen en vooral hard voor elkaar te werken. Ondanks dat de Zundertse toppers de afspraken nakwamen en streden voor elke meter drong Chaam steeds meer aan. De sterk keepende Zundertse doelvrouw wenste vooralsnog niet te capituleren, hield haar doel met een paar knappe reddingen schoon en kreeg ook éénmaal hulp van de lat. Twintig minuten voor tijd moest ook zij zich gewonnen geven en werkte Chaam de gelijkmaker binnen. Een tactische omzetting maakte dat Zundert in het laatste kwartier via de linkerflank nog enkele keren gevaarlijk voor het Chaamse doel kwam, maar gescoord werd er niet meer.

De 1-1 uitslag leverde Zundert, gezien de inzet en geleverde strijd een zeer verdiend punt op. Zondag 14 oktober een nieuwe topper tussen de huidige nummers 2 en 3: Gloria UC en Zundert.