DOSKO 2 - Zundert 2 (2 - 2)

zondag 2 april 2023, 12:00

Wedstrijdverslag Dosko 2 – Zundert 2

Een kille zondagochtend op een nog killer sportpark, mét kantine buiten het sportpark, zo merkte Merijn goed op. Wat Merijn iets minder goed had opgemerkt was dat we uit moesten spelen en hij zomaar het verkeerde veld had gekeurd.

Enfin, Dosko 2 - Zundert 2, een wedstrijd tussen de nummer 4 en 3 van de ranglijst. De derde keer dit jaar tegen dosko, maar zonder een aantal grote namen als afwezigen. Zo misten KNVB-daggoe, de fysieke spits, scoob en the barber dit affiche vanwege verschillende redenen. De volgende waren wél van de partij.

Jan Vermeul;

Engleterre – Kaas Billens – Methis – Ebbelauw;

Jelloes -               Oin – Tiefke;

Vensterbank – Nipke Bubbel – Jacks.

Wissels; op de snorfiets - de zaklamp – de zeis

Eervolle vermeldingen; Ludwig als leider en Edu als vlagger!

Speler van de week; het kiendje (Merijn, jij mag de volgende keer op de foto hoor). Favoriete speler; Ebbe from the WOW. Favoriete drankje; Fristi (hij mag nog geen prik); favoriete celebration

Zundert begon op het koude sportpark fel aan de wedstrijd en kreeg gelijk druk op de tegenstander. Hieruit kwamen een paar speldenprikjes, maar geen echte kansen. Totdat Jacco in de 9e minuut voor de tweede keer achter de bal ging staan bij een corner. Hij zag Keesa richting de bal vliegen en met een precisie kopte Kees hem over de man bij de paal in de kruising, 0-1.

Een vlammende start zorgde dan ook voor vertrouwen en Zundert kwam er keer op keer voorbij. Toch kwam Dosko er af en toe goed uit over de linkerkant. Stef dacht een keer WEL in te houden, maar dat vond de scheids heel smerig; gele prent.

Stef werd hierdoor natuurlijk gebrand om te scoren. En corner van Jacco werd niet lekker weggewerkt door de defensie van de geel-roden, zo viel deze voor de voeten van Kees. Hij wist Stef te bereiken (vraag me niet hoe) en die schoot de bal via de onderkant van de lat het doel in; 0-2, revanche op de gele prent.

Hierna kreeg Ebbe nog een moment waarbij hij dacht dat hij boos kon worden op de scheids. Daar was de beste man niet van gediend; geel, en we weten allemaal wat dat betekent

In de rust waren we redelijk tevreden. Dosko had niet veel kansen gecreëerd, maar we moesten de beslissing wel laten vallen. Op naar de tweede helft vol goede hoop.

Helaas kakte Zundert op een of andere manier in; duels werden verloren, de rust werd niet behouden aan de bal en Dosko kreeg geloof. Helemaal na de aansluitingstreffer; in de 62e minuut schoten ze de 1-2 raak, waarna in de 63e minuut gelijk werd gemaakt: 2-2.

Hierna probeerde Zundert met nog wat verse krachten iets te forceren; zo geschiedde. Merijn kwam bij zijn eerste balcontact rond de 16 van de tegenstander. Normaal haalt hij mensen neer, maar dit keer werd hij onderuit geschoffeld op de rand van de 16. De scheids zag er helaas niks in; geen vrije trap of zelfs een penalty voor Zundert.

Hierna kwam Dosko eerder in aanmerking voor de overwinning dan Zundert met verschillende kansen, maar gelukkig viel deze niet. 2-2 werd de eindstand, geheel aan onszelf te wijten vanwege een beroerde 2e helft.

Roosendaal won met 0-1 op bezoek bij GSBW, waardoor de bovenste 2 plaatsen gelukkig nog in zicht zijn. Daarvoor moeten we eerst een inhaalwedstrijd tegen Bavel met winst afsluiten.

Hiervoor kunnen we maandag alle hulp gebruiken. Het 1e is vrij en ik heb een goede deal voor je klaarliggen:

Als je om 12:00 bij VV Zundert 2 gaat kijken, dan kun je de met een goede reden paasbrunch eerder ontvluchten. Zeg maar dat het van mij moest, ik neem alle schuld op me.

Tot maandag, 12:00, Sportpark de Wildert.