DOSKO 2 - Zundert 2 (0 - 6)

zaterdag 23 september 2023, 11:15

De mannen van Zundert 2 gaan ook dit jaar zelf weer voor de verslaglegging zorgen. Superleuk. Zeker als het zo goed gaat als afgelopen zondag. het won vrij eenvoudig de eerste set met 0-6.  Veel leesplezier bij de eerste bijdrage van "het wel en wee, van Zundert twee"

Wedstrijdverslag Dosko 2 – Zundert 2

Na een lange voorbereiding staat dan eindelijk de eerste competitiewedstrijd op het programma. Voor vele ook hun eerste officiële competitiewedstrijd als speler van Zundert 2. Ook de eerste voor onze trainer. Na een prima voorbereiding met soms niet de gewenste resultaten waren we klaar voor de competitie. Deze begon met de altijd lastige uitwedstrijd tegen Dosko 2.

We begonnen aan de wedstrijd met de volgende 11: Lars; Menno, Harold, Ebbe en Kees; Tieme, Daan, Dorus en Joey; Sem en Jacco.

Wissels: Wouter, Jelle en Tijs.

Op het kunstgras hoofdveld van de club uit Bergen op Zoom werd gefloten voor de aftrap van de nieuwe competitie. We waren gelijk gefocust en hadden dan ook gelijk meer balbezit. Toch kwam het eerste gevaar van de kant van Dosko, waar een van de spitsen 1 op 1 dreigt te komen. Gelukkig was de aanname niet goed en kon Harold de bal onderscheppen. Daarna kwam de eerste dreiging van onze kant. Nadat Daan de bal onderschept op het middenveld weet hij Dorus te vinden, Dorus opent daarna knap op Jacco die zijn directe tegenstander al gelijk voorbij is. Helaas vind de voorzet geen Zundertse. We blijven druk houden en dit betaald zich uit in de 27e minuut. Als Joey en Jacco mooi samen combineren en Joey richting de goal gaat besluit een verdediger van Dosko een sliding te maken. Helaas voor hem raakt hij alleen Joey en zo krijgen we een strafschop. Jacco gaat vervolgens zelfverzekerd achter de bal staan en schiet hem koeltjes binnen: 1-0!!! Kort daarna zoeken we weer de aanval, Kees speelt Jacco aan in de ruimte Jacco is weer gelijk langs de rechtsback. Hij besluit de bal voor te geven en daar staat Sem die zo de 2-0 binnenschiet! In de 37e minuut dreigt het toch weer gevaarlijk te worden bij onze goal. Gelukkig bleek dit buitenspel. Daar was de aanvoerder van Dosko het niet mee eens en dit beloonde de scheids met een gele kaart. Dan is daar net voor rust ook nog de 3-0, Joey onderschept de bal nadat de tegenstander een panna probeerde te maken bij hem. Dat lukte niet en dat liet Joey hem weten ook “jammer joh” is wat de dosko man te horen kreeg. Hierna werd Jacco goed de diepte in gestuurd. Die besloot om te schieten, helaas kon de keeper dat schot nog keren maar dan beland de bal bij Sem in de voeten. Die weet hier wel raad mee en knalt de 3-0 binnen! Kort daarna fluit de scheids voor de rust.

Met 3-0 de rust in gaan is een lekker gevoel. Maar toch moesten we scherp blijven en niet verzaken in de 2e helft. Dit was vorig jaar namelijk wel het geval en dat wilde we niet nog een keer. Zonder wijzigingen begonnen we aan de 2e helft.

Zo gezegd zo gedaan. In de 48e minuut was het alweer raak. Dorus die zichzelf tussen 2 man door speelt kon daarna vrij op de keeper af. Dit is natuurlijk een koud kunstje voor hem en zo ligt de 4-0 in het net! Precies de start die we nodig hadden. In de 55e minuut is jacco (alweer) langs zijn man en weet met een voorzet (alweer) Sem te vinden. Deze keer kopt hij de bal binnen. 5-0!! Lekker begin van de 2e helft. We bleven de betere en hadden veel meer balbezit als de mannen uit Bergen op Zoom. In de 64e minuut is daar de eerste wissel aan onze kant: Tijs vervangt Dorus. Enkele tellen daarna wilt Jacco beginnen aan zijn zoveelste actie van de wedstrijd, deze keer helaas wat minder succesvol. Hij struikelt en valt neer zonder dat er iemand in de buurt is. Rond de 70e minuut heeft Dosko toch nog een keer een dreigend moment. Maar gelukkig kan Ebbe deze voorzet zonder al teveel moeite verwerken. Daarna komt Menno er nog een keer overheen op rechts. Die geeft voor en dan probeert Sem de bal achter zijn standbeen binnen te tikken. Dit lukt helaas niet. Of dit nou Sem zijn beste optie was kunnen jullie het beste aan Joey vragen. Daarna wisselen we nog 2 keer. De vakantiegangers Wouter en Jelle vervangen Harold en Tieme. Toch nog een vervelend moment voor Jacco, in een sprint schiet er iets in zijn hamstring en dus moet hij de wedstrijd kort voor het einde verlaten. Hopelijk valt het mee! Maar ook met 10 man komen we nog tot een kans als Menno er nogmaals goed overheen komt aan de rechterkant. Deze keer treft hij met zijn voorzet Joey en die schiet binnen. 6-0!! Na de goal floot de scheidsrechter gelijk voor het einde van de wedstrijd.

Een mooie start van de competitie. Al zijn er bij de andere wedstrijden ook wat grote uitslagen gevallen. Volgende week spelen we tegen Sprundel. Om 12:00 thuis op ons eigen sportpark de Wildert. We nodigen jullie allemaal uit om een keer te komen kijken, Tot zondag!