DSE JO13-1 Zundert JO13-1 (2 - 1)

zaterdag 10 maart 2018, 11:30

DSE-JO13-1 – Zundert-JO13-1 (0-1) 1-2

Na weken van improviseren, afgelastingen en alternatieve programma’s kon er eindelijk weer eens worden afgetrapt door Zundert JO13-1. De competitie ging nu dan echt van start. Doordat er een nieuwe competitie gestart is na de winterstop en alle voorgaande wedstrijdprogramma’s algeheel afgelast waren, was er weinig bekend over de tegenstander. Alleen dat sommige spelers school- en klasgenoten tegen zouden komen.

De Sportvriend Etten-Leur (DSE) was voor de winterstop kampioen geworden. Dus ze zouden echt wel kunnen voetballen. Maar dit was in de derde klasse met slechts zeven tegenstanders. Wat zou dat waard zijn? Er kon veel gezegd worden vooraf, maar eigenlijk wist niemand hoe de krachtverhoudingen lagen.

Zundert vertrok met een bijna complete selectie richting Etten Leur. Alleen Issam bleef geblesseerd aan de kant. De wedstrijd begon met Roy op de bank, naast de gelukkig herstelde Sieb. Het gips was eraf, zodat hij weer mee kon doen. Buiten één vriendschappelijke wedstrijd en een handjevol trainingen heeft hij nauwelijks iets moeten missen door deze blessure. En zoals alle grote voetballers zal Sieb ook sterker uit de periode van tegenslag komen.

De perstribune bleek erg onhandig te zijn opgesteld ten opzichte van het veld, waardoor uw verslaggever wellicht een andere blik op de wedstrijd had dan de andere aanwezigen. Fallou, Rick, Floris en Tymo werden gelijk getest in de beginfase. DSE liet dan ook het eerste wapenfeit noteren. Een schot dat toch nog royaal overvloog. De eerste kans voor Zundert liet niet lang op zich wachten. Met een knappe solo bracht Sami zichzelf in een kansrijke positie. Zijn schot stierf op de vuisten van de doelman. Niet veel later was het aan de andere kant Job die een bal klemvast had, nadat een spits met een blauw shirt voor z’n neus opdook.

Zo golfde het spel op en neer, waarbij het moeilijk was om de bovenliggende partij aan te geven. Uit een goede corner van Floor, werd de bal slim doorgetikt door Teun. Die kreeg de bal bij Tieme die door een mêlee van spelers toch het net vond. De 0-1 voorsprong was daar! DSE was niet onder de indruk en zocht nog feller de aanval. Omdat Zundert goed stond in de verdediging, ontstond er een leuke wedstrijd met veel spanning. Het spelbeeld veranderde voortdurend, waardoor de tijd vloog. Het was rust voordat het massaal meegereisde Zundertse legioen het wist.

De eerste slag was toegebracht, maar de strijd was zeker niet gewonnen. Dat was wel duidelijk bij de supporters en de spelers. Met Roy en Sieb, voor Job en Tymo werd de tweede helft in gang gezet. DSE zette de toon en zocht de gelijkmaker. Toch kwam het eerste gevaar van Zundert-J013-1. Met een snelle counter vond Mikai met een mooie pass Mike. Mike schoot hard, maar zocht het doel net te hoog, waardoor het 0-1 bleef.

Het moment voor DSE om de druk nog verder op te voeren. DSE nam het heft in handen en vond steeds vaker het doel van Roy. Die hierdoor lekker opgewarmd werd. Hij pakte een kopbal uit een corner en was de baas bij wat afstandsschoten. Hij zette zichzelf helemaal in de schijnwerpers met een mega-save op een hard van dichtbij ingeschoten bal. De spits van DSE werd er moedeloos van. In deze fase werd Zundert overlopen. Tot doelpunten kwam DSE tot op dat moment niet, mede omdat Roy nog tweede goede reddingen toevoegde aan de sta-in-de-weg lijst van vandaag. Maar hoe hard de jongens ook werkten, er was geen houden aan. Met een afstandsschot via de kruising werd Roy dan toch geklopt. De stand was weer gelijk.

Zundert probeerde zich te herpakken en nog voor de overwinning te gaan. Net op het moment dat Zundert weer terug in de wedstrijd was, kwam het met de schrik vrij uit een counter. De bal belandde op de paal. Zo leken beide partijen op een remise af te steven, waarmee Zundert nog het meest blij mocht zijn. Helaas kwam er geen happy end aan dit verslag. Een corner in de laatste minuut van de blessuretijd, vloog in één keer in de verre hoek. DSE juichte. De bal zat er in en de wedstrijd was hiermee gespeeld. Er was bijna geen tijd meer om dit nog goed te maken. De drie punten bleven in Etten Leur.

Een zure nederlaag, maar DSE heeft niet onterecht gewonnen. Gezien ook de andere uitslagen in de competitie zal Zundert-JO13-1 echt elke week aan de bak moeten. De krachtverhoudingen liggen dichterbij elkaar, zodat iedere wedstrijd een echte uitdaging is.

Komende week gelijk een oude bekend op bezoek. Groen Wit JO13-1 komt aanstaande zaterdag opnieuw naar sportpark de Wildert. De vaste volgers herinneren zich misschien de 1-1 niet meer, maar de 36 penalty’s die genomen moesten worden om tot een winnaar te komen, zitten wel in ieders geheugen. Tijd voor revanche. Hopelijk weer onder een grote publieke belangstelling.