Groen Wit E4 - Zundert E2

zaterdag 16 april 2016, 9:45

Groen Wit E4 - Zundert E2 2-2

De week van de waarheid is aangebroken. Op welke positie gaan de helden en heldinnen deze spannende competitie eindigen? Gezien de kwaliteit van de tegenstanders is een positie bij de eerste 3 al een topprestatie. Maar bij aanvang van de wedstrijd stonden de Madense Boys en Zundert gedeeld eerst. Madense Boys trad de voorlaatste wedstrijd aan tegen de nummer laatst in de competitie, Zundert tegen de nummer voorlaatst. Maar dat zegt helemaal niets, daar de thuis wedstrijd tegen de Groen Witten verloren werd.

Dus tot op het bot gemotiveerd en met een hele hoop meegereisde supporters stond Zundert aan de aftrap in Breda. Een degelijke warming up achter de rug hebbende. En de vraag of de Groen Witten nu wel verslagen konden worden.

Opnieuw leken de ploegen in de openingsfase enorm aan elkaar gewaagd, zonder dat er  hele grote kansen uit voort vloeide. Wel begon Zundert gedurende de wedstrijd steeds het betere van het spel te krijgen en ook kansen te creëeren. Maar ook de doelman van de Groen Witten bleek een uitstekende sluitpost. En een oude voetbal wet waarschuwt dan ook dat als een doelpunt uitblijft, deze wel eens aan de andere kant kan vallen. Dit gebeurde dan ook bij de eerste de beste bal voor de goal van Zundert. Een kleine miscommunicatie tussen de keeper en de laatste vrouw, zorgde ervoor dat de behendige spits van Groen Wit zijn voetmaat 36 tegen de bal kon zetten. De keeper probeerde nog te corrigeren, maar doellijn technologie wees uit dat de bal geheel over de doellijn was. Helaas 1-0 terwijl het spelbeeld anders was.

Na de 1-0 ging Zundert niet bij de pakken neer zitten. En al hadden de spelers en speelsters wat last van de zenuwen, er werd gewoon goed gecombineerd en goed doelgericht gespeeld. Helaas viel de gelijkmaker niet meer in de eerste helft.

In de rust werd enkel besproken dat de keeper de baas moet zijn in zijn eigen deelgebied en dat er verder aan het spel weinig aan te merken was. En om toch meer druk te zetten werd afgesproken om achterin meer 1 op 1 te gaan spelen. Daardoor zou de druk nog meer naar voren gelegd worden.

En Zundert kwam goed uit de startblokken. De spits van Zundert werd gevonden en hij haalde snoeihard uit. De bal klapte onderkant lat de goal in. Of toch niet? De doellijn technologie die een beetje (maar wel terecht) tegenwerkte in de eerste helft liet afweten. De bal was zo hard tegen die zelfde doellijn technologie aangeschoten, dat deze dienst weigerde. Waar de coach van Zundert wel dacht waar te nemen dat de bal vanachter de doellijn terug het veld in stuiterde, kon de scheidsrechter dat niet waarnemen. Dus bleef het 1-0. Maar deze grote kans werkte als een rode lap. De ingeschoven verdediger werd op avontuur gestuurd en met een knap schot bracht hij niet veel later wel de 1-1 op het score bord.

Nu leek Zundert los. De kansen bleven nu komen voor Zundert, al miste de precisie nog. Maar ook Groen Wit begon meer ruimte te krijgen. Toch leken de Groen Witten rijp voor de slacht en werden ze veelal overlopen. Alleen bleven de counters behoorlijk gevaarlijk. Uit 1 van deze counters volgde een corner. Deze corner werd in eerste instantie knap verwerkt door de Zundertse goalie, maar de verdediging van Zundert kreeg helaas die bal niet verwerkt, waardoor Groen Wit uit kon halen op de goal. 2-1. Wederom volledig tegen de verhoudingen in.

En toen leek Zundert eventjes uit het veld geslagen. Groen Wit kreeg tijdelijk het betere van het spel en kwam in een hele kansrijke positie. Maar door voortreffelijk keeperswerk in combinatie met de supervlugge verdedigster werd de 3-1 voorkomen. Maar Zundert werd hierdoor wel weer wakker geschud en begreep weer dat ze wel de betere ploeg zouden moeten zijn. Door een sublieme pass vanaf het middenveld werd de spits vrij gezet voor de goal. Nu schoot hij loeihard net onder de lat. 2-2.

Helaas bleek de tijd te kort om ook nog de 2-3 te kunnen scoren en bleef het eerste gelijkspel van dit seizoen op het scorebord staan. Wat dit gelijkspel betekend? Dat Zundert E2 nu zeker is van de tweede plek gezien de resultaten op de andere velden. En het seizoen zou zelfs nog afgesloten kunnen worden met een kampioenschap. Waar Zundert volgend weekend Olympia thuis treft, moet de Madense Boys op bezoek bij het sterk spelende Boeimeer. Dus de opdracht is duidelijk. Winnen van Olympia en dan hopen dat Boeimeer weet gelijk te spelen of te winnen van Olympia. Deze wedstrijden worden na elkaar gespeeld. De aftrap in Zundert is om 9 uur, de aftrap bij Boeimeer om 11.45 uur waardoor beide wedstrijden bezocht kunnen worden. Een speciale busreis zal vanuit Zundert georganiseerd worden. Maar het feit dat Zundert E2 in de laatste competitie wedstrijd nog kampioen kan worden en al zeker is van een tweede plaats, zegt genoeg. De prestatie in deze competitie is van wereld formaat, hoe de uitslagen ook zullen zijn komend weekend.