GSBW 2 - Zundert 2 (0 - 0)

zondag 30 april 2023, 12:00

Wedstrijdverslag GSBW 2 – Zundert 2

Een belangrijke wedstrijd tussen de nummer 2 & 3 van de competitie. Of zoals wolfje en zijn companen zeiden: thuis op kunstgras gaan we jullie zo hard pakken. Dit antwoord houd ik nog even voor me, maar daarover later meer.

De sportiviteit van de Goolsen was gelijk te merken bij aankomst. We mochten warmlopen op het achterste normale gras ipv kunstgras, omdat ‘Wij bij jullie ook in een hoekje werden gestopt’.

Ten eerste; wij hebben echt niet meer/betere velden dan dat, dus het was niet expres dat jullie op een knollenveld moesten warmlopen. Ten tweede; denk t niet vriend, wij lopen gewoon naast de training van jullie 1e warm, op kunstgras, past prima hoor.

De volgende 11 mochten warmlopen op een veld dat al warm genoeg was:

Ikwilseksmet …..;

PSV fannr1 – hetraammoetopenmetditweer - GOAT – Sparks;

Bwomentrekker – Oinski – Fabi;

Iksprintjeeruit – Bor – Cartier.

Wissels; Delc – Jijmetjehaar – Wokkeltje – Stynoz (80’) – Wutruke Lion (80’)

Speler vd week; Fabi. Favoriete speler; Sam Nold. Favoriete cornerpositie: mee naar voor om te koppen. Favoriete kaart: geel voor kaarten vragen als de scheids dat van tevoren aangeeft.

We begonnen de wedstrijd niet al te best. Bas en Kees kregen weinig grip op de spits van GSBW die een aantal keer zijn medespelers in stelling bracht door het vasthouden van de bal. Daarnaast kwam een tweetal aan vrije trappen rond de 16 van de Zundertse. Mede door meestermetselaar Sam kwam de bal 1x in de muur en redde hij de andere bal uit zijn hoek.

Hierna kwamen we gelukkig beter in de wedstrijd en kwamen we tot een aantal kansen. Eerst verlengde Fabi met zijn hak een corner via de keeper en de lat over de goal. Hierna raakte hij ook nog de paal na een goede actie en voorzet van Jacco. We kregen de druk erop.

Totdat GSBW weer in de wedstrijd wilde komen met een corner, maar die wisten we uit te verdedigen. Door een snelle omschakeling kwam de bal bij Rob. Hij gaf een steekbal door de lucht naar Jacco die plots 1-op-1 stond door grabbelen van de GSBW verdediging. Helaas ging deze bal nipt naast in het zijnet.

De brilstand werd overgeheveld naar de 2e helft, net als de energie die in de wedstrijd werd gelegd. Zo kreeg ook de grens van GSBW het heet onder zijn voeten. Rob werd de diepte ingestoken nadat hij 2 meter achter zijn man vertrok. Maar gevaar; vlag omhoog (anders kreeg hij weer op zijn kop van de trainer, net als in de 1e helft toen hij niet deed vlaggen).

Hierna kwam Jacco nog een keer 1 op 1, maar helaas kreeg hij de bal niet helemaal lekker onder controle. Ook in de nasleep zat er helaas geen goal in en de jongens van GSBW vielen met bosjes, ze hadden het knap lastig, zo merkte ook de grens. Joey werd weer eens weggestoken (want hij is snel he) maar gevaar -> vlag omhoog (3e keer).

Toen wisselde Wouter en Stijn er nog in voor Jelle en Ebbe om wat te forceren. En dit gebeurde ook. Stijn vertrok van eigen helft (!) & stond 3 meter achter de laatste verdediger na een uitstekende crosspass vanuit onze rechterkant. Maar het leek wel gevaarlijk te worden in de 85e minuut, wat gebeurd er dan, juist, vlag omhoog.

Zoals een wijs man ooit zei: bij 1x is het een incident, bij 2x is het heel toevallig, bij 3x is er sprake van een patroon, bij een 4e keer is het ronduit verdacht. Voor de rest laten we dit links liggen en gaan we nog even over op de tackle van de dag. Die komt op naam van Kees, waarbij hij goed wegkwam dat we in de laatste minuten niet ook nog een penalty tegen kregen.

De brilstand werd (helaas) de eindstand. Veel kansen gecreëerd, iets minder afgemaakt, maar we hebben wel een prima pot op de mat gelegd. Jammer van het resultaat, maar moreel waren we zeker de winnaar van de dag. We zijn toch niet gepakt op het kunstgras..

De eerste plek gaat hierdoor (voor beide teams) wat lastiger worden. Maar we blijven voor het hoogst mogelijke strijden tot het laatste moment. Wat me rest is iedereen te bedanken voor de massale steun aan de zijlijn, volgens mij waren er meer van Zundert dan van Goolsen.

Laten we er nog een mooie 2e laatste wedstrijden van maken, met als begin de laatste thuiswedstrijd tegen Were di over 2 weken.

14 mei, 12.00, Sportpark de Wildert, tot dan!