Hontenisse 1 - Zundert 1 (0 - 0)

zondag 8 oktober 2023, 14:30

Hontenisse - Zundert 0-0 maar niet saai

Er zijn van de typische nul-nul wedstrijden, waarin er eigenlijk niets gebeurt. Zo niet in deze editie van Hontenisse – Zundert. Om het nu als een Alfred Hitchcock waardige thriller te omschrijven gaat misschien wat ver, maar er waren voldoende plotwendingen om over een vermakelijk duel te spreken.

Er waren tal van momenten die voor een doelpunt en daarmee een ander wedstrijdverloop hadden kunnen zorgen. Al in de eerste minuten kreeg Zundert zo’n mogelijkheid. Rabin legde de bal terug op Fabian die de keeper niet kon verrassen. Aan de overzijde kwam Zundert goed weg toen een aanvaller oog-in-oog met Thomas de bal naast schoot.

Hontenisse had het overwicht in de eerste helft. Gelukkig stond het vizier niet goed afgesteld en was Thomas weer eens niet te passeren. Zundert zelf kreeg met een kopbal van Rabin na voorgeven van Siemen ook een beste kans. Een treffer van Fabian werd geannuleerd vanwege een overtreding in de aanloop naar het doelpunt. En zo bleef het 0-0 bij rust. Een stand waar Zundert nog het meest blij mee mocht zijn.

Na rust was Zundert de bovenliggende partij. Een van richting veranderde voorzet van Mike, werd door de knie van Wessel net over de lat getikt. Maar ook de thuisclub liet van zich horen. Thomas moest z’n lange lijf volledig uitstrekken om de bal te keren. Mooie redding voor op een foto.

Zundert wilde voor de winst gaan en bracht met Joey en Rob twee verse krachten. Rabin en Wessel gingen eraf. En inderdaad daar kwamen de kansen. Een poging van Cas werd gekeerd door de doelman, een poging van Siemen zeilde net over en een kopbal van Rob uit een corner van Stan werd uiteindelijk een prooi voor de keeper. Zundert had de spreekwoordelijk wind mee op deze zonnige middag. Het kreeg echter geen strafschop wanneer het leek dat Joey in kansrijke positie onderuit gehaald werd. Ook een kopbal van Mike had een driepunter kunnen zijn.

Toch had het ook nog dramatisch af kunnen lopen toen in de absolute slotfase een schot van Hontenisse maar net naast ging. Het gelijke spel was dan ook een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen, waarbij een 2-2 misschien nog net iets leuker was geweest voor de toeschouwers. Maar net als de vorige twee onderlinge duels was er weer geen winnaar.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stan Hombergen, Cas van Oijen, Frenk Zagers, Menno Schrauwen, Mike Daemen (W: Tjeu van der Heijden), Oliver van Hassel, Fabian Nelemans, Wessel Delcroix (W: Joey Schijfs), Rabin Hassan (W: Rob Gommers) en Siemen Boomaerts.

Wissels: Job Verkooijen, Karim Vriends, Thomas Kerstens, Joey Schijfs, Rob Gommers en Tjeu van der Heijden.