Hontenisse 2 - Zundert 2 (3 - 2)

zondag 10 maart 2024, 12:30

Zundert 2 heeft  dit jaar nog niet gewonnen, wel twee mooie gelijke spelen tegen de nummers 1 en 2, daarom is de nederlaag tegen Hontenisse 2 ook zo jammer. Lees er alles over in de  rubriek “Het wel en wee van Zundert twee!”

Hontenisse 2 – Zundert 2

Dat Zundert 2 het kleine broertje is van Zundert 1 moet nu wel duidelijk zijn helaas is het beide teams niet gelukt punten te pakken tegen Hontenisse in de 2de speelronde.

Na de lange rit naar Zeeland werden we gegroet door een bekend gezicht op de poort van sportpark ’t Prinsebos, el snorro was namelijk afgebeeld met een beeldig actiefoto.

Het aanvalsplan van Hontenisse was voor de wedstrijd al bekend. Lange ballen met de hoop dat hij goed valt. Een strakke lijn en korte rugdekking was daarop het verdedigingsplan. Dit deden we met de volgende opstelling:

Jan Vermeul

GOAT – Wutru – Nasiduitser – El snorro

Baljeed – Daba – Jijmetjehaar

Blowie – Giraffo – Jacks

Wissels: Jelloes – Kersje – CVO-airlines

De eerste 20 min waren voor beide ploegen. Zundert speelde achterin rond met als doel de tegenstander uit formatie te lokken. Dit lukte aardig goed waardoor we via het middenveld of meteen vanuit de backs onze wingers diep konden sturen. Jacks kwam in deze periode een paar keer 1 op 1 met de keeper maar wist hem niet te passeren.

Elke keer als Hontenisse de bal onderschepte verwachtte wij hem lang. Dit was echter niet altijd het geval omdat hun keeper goed mee voetbalde. Na deze eerste fase kwam het bekende wapen van Hontenisse dan echt tot vuren. Een lange bal op een doorlopende middenvelder die erdoor kwam, Lars twijfelde om uit te komen waardoor de middenvelder een hoek kon uitkiezen: 1-0.

Zundert was wakker en begon met meer energie en drive te spelen. Elk van onze aanvallers heeft wel een keer 1 op 1 gestaan maar wist geen van ieder de keeper te passeren. Totdat Jacks opnieuw diepgestuurd werd met intentie de bal voor te geven raakt Jacks de bal met zijn verkeerde voet, maar gelukkig voor hem en Zundert passeert hij zo de keeper en schiet hij de bal binnen 1-1!

Na de rust begint Zundert niet scherp. El snorro maakt een ongelukkige overtreding op 19 meter van het doel, vrije trap Hontenisse. De vrije trap werd genomen door de spits van het team die hem heel netjes over het gemetselde muurtje in de kruising legt 2-1.

Hier vlak na kwam tot overmaat van ramp ook nog de 3-1. Balverlies voorin leed tot een moment waar lijkt dat Wouter de bal weg kan werken. Helaas kwam de verdediger ertussen en kon vrije doorloop nemen tot het doel van Zundert: 3-1.

Hierna kwamen de 3 wissels erin om wat te forceren: het systeem werd 2 tikjes naar rechts geswitcht naar ultra aanvallend. Wat leidde tot veel kansen uit vrije trappen, corners en voorzetten van de zijkant. Veel werden gekeerd door één uitstekende keeper van Hontenisse.

Totdat Karim aan de rechterkant doorkwam en de bal voorgaf, waar plots Jelle voor de goal verscheen: 3-2. Het grensje was gretig met zijn vlag, maar gelukkig had de scheids het aan het juiste eind om het doelpunt goed te keuren – spanning terug in de wedstrijd.

En dat kon je wel stellen, Hontenisse kwam haast niet meer van eigen helft en Zundert bleef dreigen met kansen. Zo was het vaak onrustig voor de goal, waardoor niet op de juiste manier werd afgewerkt. Totdat Ebbe opdook randje 16 na een afgeslagen corner. De bal vloog richting de kruising, maar helaas was daar ook het grote hoofd van Jelle, waardoor het een doeltrap werd voor Hontenisse ipv een doelpunt.

Daarna wilde hij het goedmaken, waardoor hij weer opdook in de 16 van de tegenstander. Karim legde een bal (van de achterlijn) terug op hem waarna hij inlopend binnenwerkte voor de 3-3. De scheids keurde hem in eerste instantie goed, Zundert stond al klaar op eigen helft om te beginnen. Maaar grensje had (voor zijn onterechte gevoel) nog wat recht te zetten van de vorige goal en stak zijn vlag omhoog. De scheids ging hier helaas in mee, waardoor de goal werd afgekeurd.

Een eindoffensief kwam er ook nog met legio aan kansen voor Cas uit een corner, een perfecte voorzet van Stan die niemand kon aanraken en meerdere ballen die elkaar niet gegund werden, waardoor het bleef bij een matig 3-2 verlies - 2x helften beginnen kost je de kop.

Een zware dobber voor heel het team, waardoor ze afdalen naar de 5e plek in de competitie. Volgende week volgt er gelijk weer een flinke kluif: HVV uit.

Vanaf nu niets meer ieder voor zich, maar alles samen. Neuzen dezelfde kant uit, anders is het seizoen echt over.

Waarschijnlijk zien we je niet daar, maar we zouden het wel waarderen! En anders een fijne zondag!