HVV'24 1 - Zundert 1 (2 - 3)

zondag 19 november 2023, 14:30

Rollercoasterwedstrijd in Hulst eindigt in overwinning voor Zundert

Een sterk staaltje mentale weerbaarheid in combinatie met goed voetbal bezorgt v.v. Zundert de overwinning tegen HVV’24 na een 2-0 achterstand.

Zundert ging goed van start ondanks dat het de afgelopen weken minimaal op het veld had kunnen trainen vanwege de erbarmelijke staat van de velden. HVV’24 koos wellicht ingegeven door dit feit om de wedstrijd te spelen op het kunstgras. Dit was buiten de technische vaardigheden van de roodzwarten gerekend.

Het gevaar kwam vooral over links waar Siemen mooie acties een vervolg gaf met goede voorzetten. Tjeu via de keeper naast en Wessel met een ziedend schot over de lat waren dicht bij een bliksemstart.

Toch kwam het na ruim een kwartier op achterstand. Bij een corner werd Thomas zwaar gehinderd in het keepersgebied, toch mocht dit doorgaan, waardoor de dan onverwachte 1-0 als geldige treffer in de boeken kwam. Dit was een zware mentale tik voor het goed gestarte Zundert. Gelijk vanaf de aftrap leidde slordig balverlies de 2-0 in. Nog een mentale tik.

Zundert kwam deze knap te boven. Het scoorde heel snel de aansluitingstreffer. Een wat ruim bemeten voorzet van Mike, werd opgepikt en ingebracht door Siemen. Zijn bal werd door Wessel uitstekend binnengekopt. Zundert tankte hier vertrouwen uit en was met een geblokt schot van Mike en een poging rakelings over van Stan dicht bij de gelijkmaker. Die viel ook nog binnen het half uur. Een voorzet van Mike die nu op maat was, viel voor de schietgrage voeten van Fabian die met een laag schot voor de 2-2 zorgde. Hierna namen beide ploegen wat gas terug om even te overdenken wat ze nu eigenlijk was overkomen. De vooraf twee minst gepasseerde defensies vertoonden enige gaten. 2-2 was dan ook de ruststand.

Na rust ging Zundert ongewijzigd en onverdroten verder waar het voor en na de tegendoelpunten mee bezig was. Met goede combinaties, kansen bij elkaar voetballen. Hoewel de poging van Fabian wel van heel ver was, waren de intenties duidelijk. Na een dikke vijf minuten was er even dikke pech voor Zundert toen Tjeu een perfecte voorzet van Siemen op de binnenkant van de paal kopte. Deze poging had een beter lot verdiend.

Na ruim een uur werd Stan vervangen door Jesse. Jesse leek al snel geluk te brengen. Hij zag dat de doelman een hard schot van Mike met veel moeite kon keren. Tjeu leek daarna succesvol met de kop, maar ook deze poging weet de doelman met kunst- en vliegwerk te keren. Niet veel later leek Bas voor de tweede week op rij een corner binnen te knikken, helaas ging deze poging nog net naast. Toch viel met nog 20 minuten te spelen de 2-3 die al even in de lucht hing. Het was niet voor het eerst dat een voorzet van Siemen aan de basis stond van een Zundertse kans deze middag. Fabian controleerde de bal ter hoogte van de penaltystip en ramde de bal in de draai binnen. Zundert had voor het eerst deze middag een voorsprong.

Voor de laatste 10 minuten werden Joey en Rob ingebracht om de drie punten over de streep te trekken. Zij kwamen voor de moegestreden Tjeu en Mike. HVV’24 probeerde nog wel het tij te keren, maar was eigenlijk aanvallend onmachtig. Zundert speelde ondanks de 2-0 achterstand echt een dijk van een wedstrijd. Een speler van HVV’24 kreeg om onduidelijke reden ook nog een rode kaart voorgeschoteld, zodat het slotoffensief nog lastiger werd.

Ook in de lange blessuretijd kon HVV’24 geen vuist maken. Het rollercoasterritje eindigde voor Zundert in een terechte overwinning. Hiermee maakt het de competitie weer spannend. Volgende week wacht echter alweer een confrontatie met een topploeg als SC Gastel op bezoek komt.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Bas Englebert, Frenk Zagers, Stan Hombergen (W: Jesse Graumans), Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden (W: Joey Schijfs), Fabian Nelemans, Mike Daemen (W: Rob Gommers), Wessel Delcroix en Siemen Boomaerts,

Wissels: Joey Schijfs, Rob Gommers en Jesse Graumans.