HVV'24 2 - Zundert 2 (2 - 1)

zondag 17 maart 2024, 11:30

Deze week in de rubriek “het wel en wee van Zundert twee” weer een verslag van de mannen. Deze keer over een tripje naar Zeeuws Vlaanderen. Helaas zonder punten, maar wel weer met een mooi verhaal.

Wedstrijdverslag HVV – Zundert

Een vroege zondagochtend met een opkomend lenteweertje, perfect begin voor de 3e periode – zou je zeggen. De reis ging voorspoedig en de volgende 11 namen mochten hun intrede maken op het skateplein van HVV:

Jan Vermeul;

Daba – CVO airlines – Nasiduitser – Grauwelini;

Baljeed – Jelloes – Jijmetjehaar;

Blowie – Mike Tyson – Roderick.

Wissels: GOAT – NS – Doortje

De wedstrijd begon prima, met een hoog tempo werd de keeper van de tegenstander aardig getest. Zo kwamen er al enige corners in de beginfase van de wedstrijd. Één daarvan kwam op het hoofd van Daan, maar werd over gestuurd. Een andere kwam op Cas zijn hoofd, die naast de goal mikte.

Maar niet alleen uit standaardsituaties werd het doel van HVV onder vuur genomen. Zo kwam een aanval over meerdere schijven terecht bij Sem voor de goal, maar helaas wist hij zowel geen medespeler als het goal te bereiken – de keeper bracht goed redding op zijn schot.

Later in de 1e helft wist hij ook bijna te herstellen voor het niet afleggen – een schot van een meter of 20 had de paal als eindbestemming. De druk liep aardig op bij HVV, die aardig in bedwang werden gehouden door een uitstekend spelend Zundert 2.

Na de rust kwam hier helaas verandering in – Zundert werd wat nerveuzer en er slopen foutjes in het team. Kort na de rust was er een fout op het middenveld, waardoor de buitenspeler van HVV weggestuurd werd. Jan twijfelde wat en bleef overeind staan, waardoor de speler van HVV hem kon omspelen een binnenschuiven, 1-0.

Zundert kreeg niet zoveel kansen meer als in de 1e helft en HVV ging inzakken en hopen op de counter. Zo ook een bal rond minuut 60 waarbij 2 man van HVV op de keeper afging, maar gelukkig wist deze counter niet het doel te treffen.

Zundert ging wisselen, Doortje en Kees kwamen voor Thieu en Cas voor nieuwe energie en aanvallender spel. Later kwam ook Nick voor Jesse, waardoor vol op de aanval gegaan kon worden. En (bijna) met succes. De bal werd namelijk weggewerkt met de hand door Daryl the Barrel in de centrale verdediging bij HVV & hij haalde ook nog kort erna Joey onderuit in de 16. Helaas zag de scheids dit beide niet, waardoor er geen strafschoppen aan te pas kwamen.

Dan valt hij natuurlijk wel aan de andere kant – een te korte bal vanuit de centrale verdediging werd onderschept door de buitenspeler van HVV die koos voor een rush richting Lars’ goal en hem aflegde op een meegelopen medespeler – 2-0.

Kort erna kwamen we nog met een aansluitingstreffer, welke natuurlijk niet uit een uitgespeelde kans kwam, dan lukt het ons wel: Sem blockte een bal van de tegenstander, waardoor hij met een mooi boogje over de keeper van HVV heen viel.