HVV'24 JO19-1 - ZUndert JO19-1 (3 - 0)

woensdag 19 april 2023, 20:00

HVV’24 JO19-1 – Zundert JO19-1 (0 -0)  3–0

Een fantastische bekercampagne komt tot stilstand in de kwartfinale. In een boeiende wedstrijd van hoog niveau, verzuimt Zundert de kansjes te verzilveren, terwijl HVV’24 op de juiste momenten wel de trekker overhaalt.

Zonder de geblesseerde Issam, Floris, Mikai en Tieme, maar met versterking van Dirk, Rick en Luuk vanuit de JO18-1 (wederom dank mannen!) mocht Zundert JO19-1 proberen HVV’24 een pootje te lichten. De wedstrijd stond aanvankelijk op tweede paasdag ingepland, maar door de genoemde geblesseerden en een weekendje Dortmund van de JO18-1 werd het duel verschoven naar een midweekse avond in april. Komend weekend is de (gestuurde) loting voor de halve finale alweer.

Om deze mooie prestatie extra cachet te geven, was er een bus geregeld om de tocht naar Zeeuws Vlaanderen te maken. De staf, spelers en een mooi aantal supporters vertrok om kwart over vijf richting de tegenstander. De worsteling door de avondspits van Antwerpen werd vol goede moed ingezet. Het ging vrij vlot zodat bijna anderhalf uur voor de aftrap de bestemming al bereikt was. Daar aangekomen bleek de kantine gesloten voor de meegereisde hooligans. Er was namelijk een Bingoavond. Mocht de wedstrijd tegenvallen, dan was er een aanvaardbaar alternatief voorhanden.

Gelukkig mochten de supporters gebruik maken van de bestuurskamer van de gastvrije Zeeuwen. In een heerlijk avondzonnetje werd de warming-up afgewerkt. De bekkies stonden strakker dan normaal. Er was toch wel wat spanning voelbaar. Het kan zijn dat er enkele zaken ontbreken in het verslag, maar het zicht vanaf de perstribune op het veld was niet optimaal. Hierdoor zijn alternatieve bronnen geraadpleegd, maar omdat er geen tijd was om voor de deadline de feiten te checken en niet alle bronnen even betrouwbaar zijn, moet de lezer er maar op vertrouwen dat het dicht bij de waarheid is.

HVV’24 wisselde na de toss van kant, zodat Zundert tegen de laagstaande zon in speelde. Er ontstond vanaf de aftrap een boeiend voetbalgevecht. De ploegen waren aan elkaar gewaagd, maar speelden nog een beetje met de handrem op. Zorgen dat de organisatie staat, niet te veel risico’s en toeslaan als het kan.

Tijs leek Sem weg te steken met een fijn balletje, maar dit werd goed verdedigd. Sieb probeerde het ook een keer, de doelman liet zijn poging los, maar de mogelijkheid daarna wordt afgefloten door de scheidsrechter. Merijn met een poging over en Sem met een schotje naast deelden ook nog wat speldenprikjes uit. Maar verontrusten deed men HVV’24 hier niet mee.

Aan de andere kant was nog minder gevaar te duchten. De verdediging onder leiding van Daan stond in tegenstelling tot de vorige bekerwedstrijd goed. Harold, Luca en Jesse waren de tegenstander de baas. Job hoefde alleen bij corners en standaardsituaties handelend op te treden. Dit deed hij uitstekend. Zundert had de zaakjes goed voor elkaar en werd gedurende de eerste helft steeds iets brutaler en sterker. De supporters gingen met een goed gevoel de rust in.

Na rust was er eigenlijk hetzelfde spel te bewonderen. Met Rick voor Jarno in de ploeg. Een intense wedstrijd, goed voetbal, en een spelbeeld dat op-en-neer gaat, zonder grote kansen. Totdat na 10 minuten een aanvaller doorbreekt en 1-op-1 bij Job verschijnt. Job redt in eerste instantie knap, maar helaas valt de bal precies bij een andere aanvaller, die de 1-0 op het bord schiet.

Zundert lijkt niet onder de indruk en reageert meteen. Sieb zet Tijs ook 1-op-1 met de doelman. Tijs leek niet te beseffen hoeveel vrijheid hij genoot en besloot te snel af te drukken waardoor zijn poging naast vliegt. Hierna heeft Zundert even een rouwmomentje. Twee tegenslagen. HVV’24 krijgt twee dotten van kansen, maar gelukkig stak Job in goede vorm en voorkwam hij een voortijdige beslissing.

Na een dik uur recht Zundert de rug en zoekt weer naar de gelijkmaker. De uitstekende doelman pakt het schot van Maarten echter knap. Maar Zundert is terug in de match. Er komt geen verlenging, maar penalty’s zijn zeker nog haalbaar.

Een slordig moment van balverlies wordt met nog een kwartiertje te spelen genadeloos afgestraft. Dit lijkt de nekslag voor Zundert. Maar gezien het spel, weet je het nooit, maar dan zal een aansluitingstreffer niet lang op zich moeten laten wachten. Jesse lijkt 10 minuten voor tijd op weg naar een doelpunt, maar ziet ook zijn poging gekeerd worden door de keeper. Om moedeloos van te worden.

Omdat Zundert nog meer risico’s gaat nemen, ligt het achter open. HVV’24 speelt het slim uit en stelt de halve finale veilig. 3-0. Dat in de absolute slotfase Maarten nog neergelegd wordt in de zestien en vervolgens Tijs van elfmeter de eer kan redden doet er eigenlijk niet meer toe. Gestreden en verloren. Zundert kan met opgeheven hoofd terug de bus in en er nog een gezellige terugreis van maken. Het bekeravontuur strandt dus in de kwartfinale.

Nog vier competitiewedstrijden, waarin een mooie klassering moet worden behaald, zodat het seizoen positief kan worden afgesloten. Nog drie thuiswedstrijd en 1 uitduel. Te beginnen aanstaande zaterdag om 15.00 tegen TSC JO19-3. Kom allen kijken op sportpark de Wildert.

Opstelling: Job, Luca, Daan, Harold, Jesse, Merijn, Sieb, Maarten, Jarno (W: Rick), Tijs en Sem.

Wissels: Dirk, Luuk en Rick.