IFC 2 - Zundert 3 (4 - 0)

zondag 21 mei 2023, 11:30

IFC 2 – ZUNDERT 3

Het soms wel en meestal niet van Zundert 3

Zondag 21 mei was het dan zover. De laatste competitie wedstrijd van Zundert 3. Nog een keer mochten de gladiatoren zichzelf klaar maken om een potje voetbal te spelen in voetbaljaargang 22/23. Zowel Zundert als IFC speelde nergens meer voor. Zundert kan nog een plaatjes stijgen op de ranglijst, maar is ook afhankelijk van ODIO daarin. Een heerlijk dag stond voor de boeg met in de middag Zundert 1 – Wernhout 1. Kortom, alle ingrediënten aanwezig voor een mooie afsluiter.

De wedstrijd was bewust vervroegd naar 11:00 om er voor te zorgen dat onze manschappen op tijd weer terug waren voor de zondagmiddag kraker van het eerste. De rekening hiervoor was wel dat we om 09:00 aanwezig moesten zijn. Gelukkig is er dit jaar door veel spelers vooruitgang geboekt en was iedereen optijd! Het scheelde wel dat Yannick rechtstreeks reedt.

Rond de klok van 09:15 vertrok het team (onder aanvoering van Caddy Jeffoe) naar IFC. Waar de roodzwarte trein (bestaande uit auto Ian, Auto Dorus, vanaf Breda aansluitend Auto Yani & Caddy Jeffoe) ergens rond afslag Prinsenbeek reed was onze TURBOOO ADHDEJAAN al ergens rond de moerdijk. Toch knap dat we uiteindelijk allemaal tegelijk aankwamen, behalve Yani dan. Die waren we onderweg toch ergens kwijtgeraakt.

Eenmaal aangekomen in de kleedkamer kwam er een schokkende ontdekking. We waren de shirtjestas vergeten… deze stond nog op het eigen sportpark. Gelukkig was trouw supporter (ik noem het eerder lid van de staf) Mark nog niet vertrokken en nam hij dit voor zijn rekening. Er moest echter wel een oplossing gevonden worden voor de warming up. Gelukkig was IFC zo gastvrij om ons shirtjes en broekjes te lenen hiervoor, waarvoor overigens uiteraard een dankwoord (betwijfel of ze het zullen ontvangen) . dit leverde gelukkig wel een mooi beeld op en dat willen we jullie niet laten ontgaan. Onderaan dit verslag kunt u een prachtige foto vinden van deze dag.

Na de warming up gingen onderstaande vedettes ten strijden:

Wissels:

1.      ADHDEJAAN

2.      El Diablo Juan Garcia Jose Carlos Manuel ‘Gutierrez’ Papito Don Diarno                                        ( in de volksmond: DJ Arno)

3.      Mr Caddie

De wedstrijd stond rond de klok van 11:00 op het punt van beginnen. Echter bleek dat er eigenlijk helemaal geen scheidsrechter was. De speler/trainer (51 jaar oud vertelde hij meermaals) van IFC besloot een mooi blauw hesje aan te doen en zichzelf meester van de knetter fluit te noemen. Laten we het er op houden dat beide teams iets vergeten zijn vandaag.

de wedstrijd zelf gaan we een keer vrij kort houden, want Zundert had het niet op orde. Het werd bij vlagen eenvoudig weggetikt door de ervaren spelers van IFC en had niet de energie om dit om te keren. Een afstandspoging vanaf een metertje of 20 zorgde voor de 1-0 en dit zou de rust stand blijken. In de rust probeerde Denis de boel toch nog eenmaal op scherp te zetten voor de laatste 45 minuten van het seizoen. Met de Wissel DJ ARNO voor OWEN FARREL ( die zichzelf wel weer eer aan deed met een mooie voorzet over het vangnet ) startte Zundert fel aan de tweede helft. Ondanks wat kleine mogelijkheden op kansjes kwam Zundert nooit echt in de wedstrijd. IFC hield simpel stand en bouwde de score na rust uit tot een 4-0 eindstand. Vooral de 3-0 mag benoemd worden, want de nummer 9 van IFC schoot vanaf een metertje of 25 snoeihard in de kruising. Weet u nog.. iets met die maakt hij maar 1x en weer tegen ons?

De wedstrijd zelf was dus niet om over naar huis te schrijven. De tweede helft was de inzet beter, maar dat mocht niet baten. Er waren wel nog een paar mooie momenten om te benoemen. Zo heeft Yannick besloten zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen en zichzelf een wel verdiend vroeg voetbalpensioen te geven. Gelukkig hebben we er vertrouwen in dat hij nog vaak op de zondagen te vinden zal zijn op sportpark de Wildert. Onder een mooi applaus verliet hij het veld in de 85e minuut en mocht ADHDEJAAN nog even 10 minuten gras maaien. Jeffersen heeft na lange tijd blessure (niemand weet eigenlijk precies wat hij nou had) zijn rentree kunnen maken.

Het seizoen zat er op en ondanks de teleurstellende eindklassering kan Zundert toch tevreden zijn. Een goed stel gasten (vaak geholpen door JO19) heeft laten zien dat het een team is en laten we eruit gaan dat er veel geleerd is dit seizoen. Een ding is zeker, volgend seizoen zal beter worden. Een hele delegatie JO19 maakt de stap naar de selectie, dus de concurrentie voor alle elftallen zal niet mals zijn. Dat beloofd wat!!

Uiteraard sluiten we ook dit verslag af met wat belangrijke vermeldingen:

·        24 mei zal het jaaroverzicht uitkomen!! Dit wordt wat.

·        Caddie Jeffoe toch beetje extra rijles pakken misschien.

·        Yannick, we gaan je missen L

·        Heeft Quinten zijn verjaardagsbakkie al gehaald?

·        Nogmaals, geniet van de foto onderaan

·        Dit was het laatste wedstrijdverslag.. wie weet volgend jaar meer?