Internos JO15-1 - Zundert JO15-1 (1 - 8)

zaterdag 7 september 2019, 11:30

Internos JO15-1 – Zundert JO15-1 (1-5) 1-8

Na de overwinning op dorpsgenoot Moerse Boys stond alweer de tweede bekerwedstrijd op het programma. Uit naar Internos JO15-1. Eens de grootste vereniging van Etten-Leur met veel elftallen per lichting. Nu een vereniging met net als Zundert met twee JO15 teams. Deze JO15-1 stond ook bij Zundert JO15-1 in de competitie ingedeeld, maar heeft op eigen verzoek nu al een verzoek ingediend om in de derde klasse te gaan spelen. De 18-0 nederlaag tegen VVR JO15-1 in deze bekerpoule gaf de doorslag.

Voor Zundert JO15-1 was het een “Europese” week, met een doordeweekse wedstrijd. Een aantal spelers gaf vooraf aan kleine pijntjes te hebben. Gelukkig was Tymo weer voldoende hersteld om op de bank plaats te nemen.

Dus vooraf was de verwachting bij het team, dat een overwinning behalen, een makkie zou zijn. En ook bij de supporters vielen woorden als dubbele cijfers. Zundert begon ook voortvarend. Met veel enthousiasme en druk naar voor werd de laatste linie van Internos voortdurend afgejaagd. Het spel speelde zich dan ook hoofdzakelijk af in de meters voor de doelman uit Etten Leur.

Zundert miste wat kansen, maar was via een kopbal van Mikai na een mooie aanval via Floor en Issam succesvol binnen 5 minuten. In de achtste minuut, na weer een aantal gemiste mogelijkheden, scoorde Issam. Zijn treffer werd afgekeurd vanwege buitenspel.

In de minuut daarop brak Internos onverwacht en gevaarlijk uit. De gelijkmaker was het gevolg. In deze fase ging Zundert al wat slordiger spelen. De voorwaartsen wilden graag doelpunten maken en kwamen minder mee terug, dan afgelopen woensdag. De middenvelders bevonden zich hierdoor regelmatig in ondertal. Omdat Internos hier geen gebruik van maakte, bleef dit onbestraft. Een sterkere tegenstander had hier zeker gebruik van gemaakt.

Toch moet de verdediging met Fallou, Rick, Floris en Sieb een compliment gemaakt worden. In dit soort wedstrijden is het belangrijk om geconcentreerd te blijven. Dit lukte uitstekend. Roy hoefde de gehele wedstrijd maar een paar maal in actie te komen. Dit deed hij bekwaam, aan de tegentreffer kon hij niets doen.

Al twee minuten na de gelijkmaker herstelde Zundert de score. Weer Mikai was het eindstation van een snelle uitbraak. Hierna ontstond de rommelige fase die hierboven al aangekondigd werd. Zundert was veel sterker, maar onvoldoende geconcentreerd, te gemakzuchtig en soms ronduit slordig. Het duurde dan ook bijna 20 minuten voordat de armen van de vele aanwezige roodzwarte supporters weer eens de lucht in konden. Issam speelde de keeper behendig uit en schoof de bal in het lege doel. Een minuut later gaf Issam, Floor een niet te missen kans. Dat deed ze dan ook niet en maakte de 1-4. Nog voor rust rammelde Mikai z’n derde binnen en bepaalde hier de ruststand op 1-5.

Na de ranja maakte de licht geblesseerde Floris plaats voor Tymo. Verder bleef iedereen op z’n eigen positie. Al na twee minuten maakte Mikai de 1-6, waarna de supporters dachten aan een monsterscore. Maar dit was niet het geval. Sterker, omdat Zundert nog slordiger was dan voor rust, kon Internos een paar keer gevaarlijk eruit komen. Tot doelpunten kwam het niet omdat Roy en z’n kornuiten daar geen trek in hadden.

Na een ruim kwartier schrok de ingedommelde aanhang van Zundert nog een keer wakker. Een prima aanval, kwam voor de voeten van Mike. Die aarzelde geen moment en schoot van randje 16 de bal hard en hoog binnen. 1-7.  Tieme dacht wat Mike kan, kan ik ook. Een vrije trap van ruim 25 meter schoot hij hard en hoog boven de doelman tegen de touwen. Hiermee de marge verhogen naar 7 met het achtste Zundertse doelpunt.

Echter kreeg de opleving geen vervolg. De druk op VVR werd niet opgevoerd hierdoor. De wedstrijd hobbelde de laatste 20 minuten naar een einde, waarbij alle aanwezigen regelmatig op het verkeerde been gezet werden door de scheidsrechter, die tweemaal 35 minuten onbegrijpelijke beslissingen nam, zonder partijdig te zijn. Het bleef dus bij 1-8. Een prima uitslag zo in de boeken, maar de aanwezigen zullen beamen, dat de tegenstander niet sterk genoeg was om hier veel waarde aan te hechten. Een grotere scores was mogelijk geweest.

VVR won met 5-1 van Moerse Boys. Waardoor VVR en Zundert aanstaande zaterdag in Rijsbergen mogen gaan uitvechten wie er deze bekerpoule gaat winnen en dus verder gaat in de beker. Zundert moet winnen, omdat het doelsaldo van VVR met plus 22 aanzienlijk beter is dan de plus 11 van Zundert JO15-1.

Kortom een leuke, wedstrijd, waarin ook echt wel goede aanvallen te bezichtigen waren, maar uiteindelijk toch onvoldoende gescoord werd. Komende week mogen de mannen en dame echt aan de bak om 12.30 in Rijsbergen tegen VVR JO15-1

Opstelling : Roy, Floris [W: Tymo}, Fallou, Rick, Sieb , Dagmawi , Tieme, Floor, Issam, Mike en Mikai

Wissel: Tymo.