JEKA JO15-5 - Zundert JO15-1 (7 - 4)

zaterdag 29 september 2018, 10:30

JEKA JO15-5 – Zundert JO15-1 (4-2) 7-4

Met een weekje vertraging is ook Zundert JO15-1 aan de competitie begonnen. Omdat Advendo JO15-1 vlak voor de start besloot naar de vijfde klasse te gaan, was Zundert gelijk de eerste ronde vrij. Of dit Zundert extra rust en energie zou geven of juist uit het ritme zou halen was moeilijk in te schatten. Voor Dagmawi kwam de wedstrijd nog te vroeg, hij was nog geblesseerd. Op het gebied van doelmannen is besloten om niet om-en-om een helft te keepen, maar juiste om-en-om een hele wedstrijd te spelen.

Waar Zundert één team in de categorie JO15 heeft, heeft de voetbalfabriek uit Breda er maar liefst 11 en een apart team voor de talentvolle eerstejaars in een JO14. Dus een wedstrijd tussen de reus en klein duimpje. Op de plastic sprieten mochten de roodzwarten dus starten aan de competitie.

De start was, hoe noem je zoiets, dramatisch. De thuisblijvers die vol spanning het liveverslag op de social media volgen hoorde een piepje. Hé, hé, hoorde je vele volgers denken, het is eindelijk begonnen. Maar het eerste bericht was niet de melding: “we zijn begonnen”, maar de melding: “1-0”. Gelijk van de aftrap lag de bal in het net. En dat herhaalde zich binnen 10 minuten nog 2 keer. Intussen had ook Sieb geblesseerd het strijdtoneel moeten verlaten. Willem was hem komen vervangen.

Na de bliksemstart van JEKA, herpakte Zundert zich toch. Op de vierde tegentreffer was het langer wachten. Die viel pas in de 22e minuut. De Zundertse achterhoede werd vooral op snelheid verslagen. Het mooie was dat Zundert zich niet gewonnen gaf. Nog voor rust rondden Issam en Jesse goed voorbereidend werk van de teamgenoten af. En stond er een draaglijkere score op het niet aanwezige scorebord. Sterker nog Zundert zat gewoon weer in de wedstrijd. Helaas viel net voor het fluitsignaal de 5-2.

Tijdens de ranja bleek dat ook Fallou niet verder kon. Ook hij werd vervangen, zodat er al na 35 minuten een nieuw centrale duo stond.

Na rust ging Zundert verder hoe het geëindigd was. Het voetbalde aardig mee en dwong prima kansen af. De afronding was echter niet al te zorgvuldig, hierdoor kwam Zundert nooit dicht genoeg bij JEKA, om ze nerveus te krijgen. Issam, die prima speelde als aanvallende middenvelder scoorde zijn tweede van de ochtend. De 10 minuten die daarop volgde was de aansluitingstreffer dichterbij dan een doelpunt van JEKA. Toch waren het de rood-wit-blauwe die toesloegen toen Zundert moe werd en nog meer risico’s ging nemen. Met twee doelpunten was de marge weer 4. De stand was 7-3. En nog was de koek niet op. Mikai maakte op fraaie wijze de 7-4. Dit bleek ook de eindstand.

Dus zonder punten, maar met een wijze les op zak, kon Zundert JO15-1 weer huiswaarts. Zundert moet vanaf het eerste moment scherp zijn. En altijd blijven geloven in een goede afloop. Dan moet er echt wat mogelijk zijn de komende weken. Aanstaande zaterdag op verzoek van de tegenstander trapt Zundert JO15-1 al om 9.45 uur af tegen DIA-JO15-2. Een tegenstander die op de laatste plaats staat na twee duels, maar zeker niet te onderschatten is. Een 0-2 nederlaag en een 3-2 nederlaag laten zien hoe taai deze tegenstander is en hoe lastig het is om tegen ze te scoren. Komt allen kijken!