Klundert JO 13-1 - Zundert JO 13-1 (2 - 5)

zaterdag 24 maart 2018, 10:00

Klundert JO13-1 – Zundert JO13-1 (1-2) 2-5

In de winterstop werd er ook al geoefend tegen deze tegenstander. Toen trok Zundert nipt met 1-2 aan het langste eind. Beide teams waren met een kleine nederlaag van het veld gestapt in de eerste wedstrijd. Dus er moest gewonnen worden, om niet gelijk onderin te bungelen.

Zundert JO13-1 vertrok met een complete, maar niet fitte selectie naar Klundert. Tymo had weinig getraind vanwege hamstringklachten en ook Issam kon de afgelopen twee weken nauwelijks trainen door een blessure. Dit maakte het de trainers makkelijk om een opstelling te maken. Met Job de eerste helft op de bank bij de twee minder fitte heren, begon Zundert aan de wedstrijd. Er was deze week en vooral woensdag goed en scherp getraind. Hopelijk zou Zundert dit doortrekken in deze wedstrijd. De vorige wedstrijd en met name de tweede helft oogde Zundert inspiratieloos.

Zundert schoot furieus uit de startblokken. Klundert werd bij de strot gepakt. Als team werd er veel druk gezet, waardoor de eerste 10 minuten Klundert niet van eigen helft af kwam. Floor speelde, als zo vaak op kunstgras weer briljant. Niet alleen strooide ze met passjes, ook veroverde ze de meeste ballen. Steeds werden Teun en Mike en de diepte aan te werk gezet. Tot wanhoop van de achterste linie van Klundert. Zelfs de keeper werd steeds opgejaagd. Dit had hachelijke situaties tot gevolg. Doelpunten bleven echter uit.

Uit de eerste de beste counter was het aan de overzijde van het veld wel raak. Zundert werd in de diepte verrast en kwam daarna steeds een stap te laat. De spits van de tegenstanders bleef koel en schoot buiten bereik van Roy keurig binnen. Een enorme teleurstelling. Gelukkig liet Zundert zich niet uit het veld slaan en toonde het zich een echt team. Met fris voetbal en hardwerken werd de draad van voor het doelpunt gelijk opgepakt. Sieb schakelde zich op rechts steeds meer aanvallend in, terwijl Fallou en Floris achter goed bleven opletten. Hierdoor kon ook Rick vaker inschuiven. Rick die weer een uitstekende wedstrijd speelde, trok mee in de aanval. Hij werd nog gestuit, maar via Floor kwam de bal bij Mikai. Die aarzelde niet en schoot kiezelhard binnen. En zo stond het terecht gelijk.

Zundert schakelde niet terug, maar nog een tandje bij. Met weer goed collectief druk zetten werd de bal veroverd. Deze belande bij Tieme die zich vrijspeelde en van randje zestien meter keurig scoorde. Hiermee pakte Zundert acht minuten voor rust toch de verdiende voorsprong. Dat deze stand er op slag van rust nog steeds stond, was te danken aan Roy, die een afstandsschot goed pareerde.

Qua kansenverhouding, cornerverhouding, percentage balbezit was de wedstrijd al lang gespeeld. Maar op het scorebord stond slechts 1-2. Dus de wedstrijd was nog lang niet gespeeld. In de rust was het team erg kritisch op zichzelf. De coaches waren hierover verrast, omdat het best goed ging. Alleen vlak voor de goal was Zundert slordig, want gezien de grote hoeveelheid aanvallen die het verslag niet hebben gehaald, had de score echt hoger kunnen zijn.

Na de ranja ging men onverdroten verder. Issam kwam erin voor Sami en Job voor Roy. Binnen drie minuten stond het 1-3 door een goed doelpunt van Mike, na een keurige aanval over veel schijven. En nog twee minuten later besliste de gedreven spelende Mikai het duel definitief. De 1-4 ging minder overtuigend binnen als zijn eerste doelpunt, maar telde net zo hard. De pass kwam maar weer eens van Floor.

Daarna kwam een fase in de wedstrijd waarin Zundert het wel geloofde en Klundert niet beter kon. De schoen van Issam begaf het, waardoor Sami er terug in kon. Sami had nog wat afstandsschoten voor de supporters in petto. Helaas stond z’n vizier niet zo scherp als normaal. Nadat Issam de schoenen van Tymo had aangetrokken, kon hij weer terug invallen. Het was Fallou die plaats maakte. Ook Roy mocht als veldspeler nog een klein kwartiertje meedoen. Mikai kon even rusten. Hij moest daarna immers nog een wedstrijd spelen met JO15-2 net als Tieme.

Door de vele wisselingen werd het spel niet beter. Wel konden Floris en Sieb laten zien hoe goed zijn kunnen verdedigen. Echt in de problemen kwam Zundert niet. Sterker nog de beste kansen bleven voor Zundert. Het was alleen Mike die nog op het scorebord kwam, met een hard schot hoog in de korte hoek. Aan de andere kant had Job het wel iets drukker dan Roy in de eerste helft. Maar steeds had hij simpel de bal. Slecht een keer was hij kansloos bij een schot van grote afstand. Hiermee kwam vlak voor tijd de eindstand van 2-5 op het bord.

Zo werd er een mooie teamprestatie neergezet. Met de 2-5 overwinning werd aansluiting op de ranglijst gevonden met de middenmoot. Een voorlopige vijfde plaats in de oogst. De ranglijst wordt aangevoerd door NVS JO13-1, dat met maar liefst 8-0 won van Rood Wit JO13-1. En laat die laatste nu juiste de volgende tegenstander zijn van Zundert JO13-1.

Volgende week, in het paasweekend, geen voetbal voor Zundert JO13-1. Op 7 april, de dag van de derby Moerse Boys – Zundert, staat om 11.15 uur de volgende wedstrijd op het programma tegen Rood Wit JO13-1. Hopelijk zien we u dan ook weer terug op sportpark de Wildert.