Kruisland 1 - Zundert 1 (3 - 2)

donderdag 14 december 2023, 20:00

Jeugdig Zundert verrast, maar verliest in Kruisland

Op een frisse donderdagavond een uitwedstrijd tegen een vierde divisie team. Mooi dat er toch weer een aantal supporters aanwezig waren. Want er was veel te doen op het eigen sportpark de Wildert! Trainings- en verenigingsavond voor de senioren, veel Rikkers op de rikavond en een volle tribune die Zundert JO19-1 kampioen zag worden in een krankzinnige wedstrijd tegen Wernhout JO19-1.

Maar ook de meegereisde supporters kregen wat moois voorgeschoteld. Zundert trad aan met een aantal jeugdige vervangers voor de afwezige spelers. Het plan was zo lang mogelijk de nul te houden. En dan kijken wat er mogelijk is tegen het grote Kruisland. Zundert hield dit het eerste kwart van de wedstrijd vol. Kruisland miste twee grote kansen. Na 23 minuten was het toch prijs. Met een fraai beweging en dito schot werd de verdiende 1-0 binnengeschoten. Daarna werd het plan bijgesteld. Zo lang mogelijk in de wedstrijd blijven werd het devies. Kort voor rust ging een schot van Menno na een combinatie met Fabian net naast het doel.

Ook net na rust was er een sterk moment voor het ongewijzigde Zundert. Rob schoot van randje zestien, waarna Tjeu de rebound ook gekeerd zag worden door de doelman. Dit hadden “gamechangers” kunnen zijn. Dit gebeurde niet. Sterker nog Kruisland leek na een uur de wedstrijd beslist te hebben. Na wat gemiste kansen was het eerst een doelpunt, waar een overtreding aan vooraf leek te gaan. De beslissingen vallen in dat soort gevallen meestal gunstig uit voor de topploegen. Enkele minuten later werd met een knap schot de stand op 3-0 gebracht. Wedstrijd beslist, schade beperken en blessurevrij blijven was toen het logische plan. Sem kwam voor Maarten.

Kruisland leek op 4-0 te komen, want het mocht van elf meter aanleggen voor een strafschop. Net als vaker deze avond was het uitblinker Thomas die meer leed voorkwam.  Zundert ging verder met wisselen Rabin, Cas, Stan en Karim kwamen binnen 5 minuten binnen de lijnen. Voor Rob, Ebbe, Jesse en Wessel begon de winterstop dus enkele minuten eerder.

Zij zagen het onvoltooide wonder van Kruisland. Karim schoot met nog een kleine 10 minuten te spelen de 3-1 van dichtbij tegen de touwen. Toen vlak voor tijd Rabin met een subtiel balletje de keeper passeerde, werd het zowaar nog spannend. Het had nog mooier kunnen worden. Er was een echt slotoffensief, waarbij Tjeu zelfs nog de paal raakte. Jammer, maar goed gestreden en met opgeheven hoofd konden de mannen het veld verlaten. Nu bijtanken in de winterstop en dan op 21 januari weer met nieuwe energie aan de bak tegen Breskens. Fijne feestdagen!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Jesse Graumans (W: Stan Hombergen), Ebbe van de Wouw (W: Cas van Oijen), Bas Englebert, Menno Schrauwen, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Wessel Delcroix (W: Karim Vriends), Maarten Arnouts (W: Sem van Elsacker), Fabian Nelemans en Rob Gommers (W: Rabin Hassan).

Wissels: Lars Vermeulen, Sem van Elsacker, Rabin Hassan. Karim Vriends, Cas van Oijen en Stan Hombergen.