Kruisland 2 - Zundert 2 (2 - 5)

dinsdag 7 november 2023, 18:00

De mailbox gaf deze keer al op maandagmiddag een piepje. Dan weet je het wel, het tweede heeft gewonnen. Dan is het verslag altijd op tijd. Hierbij dus weer op het juiste tijdstip, de tweede dag van de week, de bijdrage in de rubriek: “Het wel en wee van Zundert twee!”

Wedstrijd verslag Kruisland 2 – VV Zundert 2

Na vorige week het gelijkspel thuis tegen HVV, mocht Zundert 2 dit weekend uit naar het altijd mooie Kruisland, deze wedstrijd werd aangevangen met de volgende eerste 11:

Jan Vermeuuul

Kjeeeeees           -             De Kweeék         -             Ebbe Cappie       -             Grauwie

Barbapapa                         -             Daba

Martana                                                          -                                           Doortje

Blowie                 `              -             Jacks

Bank: Titatieme, Mike Tyson, Oin, The bradge en De Joekel van Zundert

Op sportclub Kruisland om half 12 zou de wedstrijd tussen Kruisland 2 en Zundert 2 plaatsvinden. Na de 0-13 overwinning van Sc Gastel op Kruisland leek het op papier een makkelijke wedstrijd te gaan worden voor het tweede van Zundert. Dit was ook te zien aan de manier aan hoe Zundert aan de aftrap verscheen. Zundert speelde de zwakste eerste helft tot nu toe. Persoonlijke fouten maar ook gemakzucht van de spelers. Ondanks deze slappe start kwamen we in de 11e minuut op voorsprong dankzij het doorzetten van Blowie en het binnenschieten van de centrale verdediger van Kruisland. Die tot op dat moment nog veel geloof hadden in een goede uitkomst van de wedstrijd.

Roy was niet te spreken over de eerste 20 minuten van de wedstrijd en besloot maar liefst alle 5 de bankzitters warm te laten lopen. Dit met name om de spelers in het veld op scherp te zetten maar ook om al in de 30e minuut de eerste wissel door te voeren, Oin kwam erin voor Kerstje. Deze wissel vond plaats nadat Kruisland vlak daarvoor de 1-1 had binnen getikt. Deze 1-1 werd mede mogelijk gemaakt door de scheids die Stefan liet staan nadat de spits van Kruisland ruim 3 meter buitenspel stond. De scheidsrechter liet overigens de vlagger van Kruisland die vaak op zijn telefoon zat en niet met het spelletje bezig was niet staan. Vlak voor rust kwam Zundert dan toch na een matige eerste helft op voorsprong door Jacks op aangeven van Blowie. 1-2.

Na de teleurstellende eerste helft kwamen Mike Tyson en Titatieme in de ploeg voor Barbapapa en Doortje. Met deze wissels erbij en de woorden van Roy in de rust kreeg Zundert meer grip op de wedstrijd. Toch bleven de goals van Zundert nog achterwegen. In de 70e minuut werd Blowie neergehaald op het randje van de 16, hij besloot er zelf achter te gaan staan maar kwam niet verder dan 3 punten voor Wales. In de 80e minuut wist Zundert de score eindelijk uit te breiden naar 1-3. De 1-3 was een Penalty die werd binnengeschoten door Jacks, nadat Sem onderuit werd geschoffeld door de verdediger van Kruisland. Iedereen van Kruisland was ervan overtuigd dat het geen penalty was, maar de scheidsrechter ging hier niet in mee. In de 80e kwam Blowie er nog vanaf voor Tijs. Kort hierna schoot Jacks zijn derde binnen na een goede assist van Mike Tyson. Nick kwam er nog in voor Kees waardoor de aanvoerdersband naar Ebbe ging, een paar minuten later volgde nog een goal van Kruisland nadat Kruisland vanaf ver de bal over Vermeuuul heen schoot. In de laatst paar minuten gaf Jacks de assist terug aan Mike Tyson die de eindstand bepaalde met de 2-5

Volgende week speelt t Twidde om 12:00 thuis tegen Victoria, wij hopen dat er veel publiek komt kijken!